رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش حدود ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در روزهای اخیر خبر داد و افزایش قیمت بنزین را در کاهش مصرف آن بی‌تاثیر دانست.

سردار هاديانفر رئيس پليس راهور ناجا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار سیدکمال هادیانفر صبح امروز دوشنبه در نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: افزایش قیمت بنزین منجر به کاهش مصرف سوخت نشد. تا دو روز گذشته مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ثبت رسید در صورتی که در شرایط طبیعی این رقم حدود ۹۴ میلیون لیتر بود.

وی افزایش تلفات تصادف‌های رانندگی در سال گذشته را یکی از معضل‌های بزرگ کشور دانست و گفت: تلاش کردیم برای کاهش ۱۲ درصدی تصادف‌ها و جان‌باختگان اقدام کنیم و در هشت ماه توانستیم چهار درصد تعداد جان‌باختگان، سه درصد تصادف جرحی و ۱۱ درصد تصادف خسارتی را کاهش دهیم اما این ارقام مطلوب ما نیست.

هادیانفر در پاسخ به سئوالی درباره اجرای طرح مصرف سوخت و نتیجه این طرح در کاهش تصادف‌ها و تردد وسایل نقلیه هم گفت: پس از اجرای این طرح فعلا کاهشی در مصرف سوخت روی نداده و تا دو روز گذشته مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ثبت رسید. این در حالی است که در شرایط طبیعی این رقم حدود ۹۴ میلیون لیتر بود.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: سال ۹۶ پس از افزایش قیمت بنزین تقریبا سه درصد کاهش تصادف فوتی داشتیم، یعنی حداکثر ۵۵۱ نفر از تعداد جانباختگان در یک سال کاسته شد اما این طرح به مرور اثربخشی خود را از دست داد. امروز هم زیاد امیدوار نیستم افزایش قیمت بنزین به تحقق برنامه پلیس در کاهش دو هزار نفری کشته‌شدگان رانندگی منجر شود.

هادیانفر تصادف را معضل جدی کشور دانست و گفت: با تحلیل ۱۱ سال تصادف‌های رخ‌داده متوجه شدیم دو خودروی پراید و ۴۰۵ بیشترین آسیب‌ها را در تصادف می‌بینند. یکی از مشکلات پراید در تصادف‌ها خارج کردن مجروحان و اجساد از آن است. در نهایت پس از تهیه گزارش مفصل و ارائه آن، مقرر شد خودرو جایگزین پراید و ۴۰۵ با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار گیرد.

ایسنا نیز در این زمینه نوشت: سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به سوالی درباره روند شماره گذاری خودروهای ناایمن در سال آینده اظهار کرد: دو خودرو "پراید" و " 405" بیشترین آسیب را در تصادفات دارند. بنابراین طی مذاکرات جدی با مسئولان مربوطه به این نتیجه رسیده ایم که این دو خودرو در سال آینده شماره گذاری نشوند و قطعا تحقق این موضوع را دنبال می کنیم و این می طلبد که یک خودروی مناسب و ایمن ، جایگزین این دو خودرو شود.

کد خبر 465363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha