لیلا خاکسار: تعداد واحدهای ثبتی جدید در سال جاری نسبت به کل سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در شهر تهران چهار برابر رشد داشته است.

حمیدرضا آدابی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران ضمن اعلام این مطلب گفت: کلیه اراضی و عرصه‌های منابع طبیعی در سطح استان تا پایان سال آینده صاحب سند خواهند شد. براساس آمار موجود در سازمان از سال 1341 تا 1380،‌450 هزار هکتار از این اراضی سنددار شده‌اند در حالی که این آمار در 6 سال اخیر به 900 هزار هکتار رسیده است و در 11 ماه گذشته نیز 110 هزار هکتار از اراضی طبیعی استان تهران دارای سند رسمی شده‌اند.

وی افزود: امیدواریم با این اقدام نقش قابل توجهی در جلوگیری از زمین‌خواری ایفا شود. همچنین در خصوص اسناد روستایی فعالیت‌های چشمگیری با همکاری بنیاد مسکن صورت گرفته که در درآمدهای ناشی از اجرای صدور اسناد مالکیت زمین‌های اصلاحات ارضی 87 درصد رشد وجود داشته است.

آدابی همچنین در ادامه به واحدهای جدیدالتاسیس ثبتی و سیستم آنها اشاره کرد و گفت: این واحدها از نظر چیدمان اداری و مکانیزه بودن و استفاده از نرم‌افزارهای نوین جزو پیشگامان دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران همچنین یکی از اقدامات جدید را ایجاد ادبیات مشترک سازمان ثبت با شهرداری عنوان کرد و افزود: با بیش از هزار و 500 ساعت کار کارشناسی توانستیم به ادبیات مشترکی با شهرداری برسیم و تغایر و اختلافات فاحشی را که در موضوع ثبت وجود داشت، مرتفع سازیم. به گونه‌ای که تا قبل از این بحث، بازدیدها هم توسط ثبت و هم توسط شهرداری انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر تمام کارها  با شهرداری ومنطبق با آیتم‌های سازمان ثبت است و این یکسان‌سازی فواید زیادی برای مردم به همراه داشته است.

وی افزود: حذف سفرهای درون‌شهری، صرفه‌جویی در مصرف بنزین، جلوگیری از آلاینده‌ها، صرفه‌جویی در وقت و زمان مردم، حذف دلالان و روان‌سازی امور بخش‌هایی از این فواید هستند.

آدابی در ادامه به صدور پروانه‌های تخصصی برای آژانس‌های املاک وخودرو اشاره کرد و گفت: در این خصوص 2هزار و 30 مورد رأی توسط هیأت‌های مشاورین صادر شده و در شهرستان‌های استان تهران نیز 108‌مورد پروانه تخصصی برای املاک صادر شده است.

وی افزود: جمع درآمدهای ما با مبلغ 112‌میلیارد و 175‌میلیون و 17‌هزار  و 964 ریال، رشد 14‌درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که از درآمدهای تنظیم اسناد رسمی 92‌درصد به حساب دولت و 8 درصد به حساب شهرداری واریز می‌شود، درآمدهای متفرقه نیز رشدی معادل 30‌درصد داشته است.

آدابی در ادامه گفت: تعداد پرونده‌های مختومه از اجرای ثبت استان تهران نسبت به سال گذشته 567 درصد رشد و در حوزه املاک تعداد تقاضاهای پذیرفته شده ثبت، 21 درصد رشد را نشان می‌دهد. در حوزه ثبت شرکت‌ها نیز در شهرستان‌های استان تهران شاهد رشد 65 درصدی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

کد خبر 46674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز