یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

محمد جواد پاینده: در تمرین روز یکشنبه 26 اسفند تیم ملی، افشین قطبی که از گزینه‌های مربیگری تیم ملی بود به دیدار رقیبش آمد.

سرمربی جوان، نخستین تمرین پرستاره تیم ملی را با حضور لژیونرها تجربه کرد. کریمی و مبعلی دو لژیونری که پیش از این با دایی چالش داشته‌اند، عصر روز یکشنبه برای اولین بار زیرنظر مربی جدید تیم ملی تمرین کردند.

دایی از حضور لژیونرها خشنود به نظر می‌رسید و نسبت به روزهای قبل با دقت  بیشتری تمرینات تیم ملی را زیر نظر داشت. به غیر از آندرانیک تیموریان و میداودی همه بازیکنان به اردو ملحق  شدند و در فرصت باقیمانده تا بازی با بحرین و کویت، تیم ملی با ترکیب کامل برنامه‌های آماده‌سازی را دنبال خواهد کرد.

صبح روز یکشنبه چهارمین تمرین تیم ملی پس از انتخاب علی دایی برگزار شد. لژیونرها که پس از انجام بازی‌های خود در لیگ قطر و امارات قرار بود در تمرینات روز یکشنبه حاضر شوند به تمرین صبح نرسیدند و معدنچی تنها لژیونر حاضر در این تمرین بود.

تمرین صبح از ساعت 10 در کمپ تیم‌های ملی زیر نظر کادر فنی آغاز شد و 90 دقیقه به طول انجامید. تمرینات تاکتیکی خصوصاً برای مهاجمان و هافبک‌ها مهمترین بخش تمرین صبح ملی‌پوشان بود. دایی در این بخش توجه ویژه‌ای به حرکت مهاجمان داشت و از آنها می‌خواست با دقت بیشتری به توپ ضربه بزنند.

نکته قابل توجه در تمرین صبح حضور یک خبرنگار اسپانیایی بود که در خصوص حضور کلمنته در ایران با دایی و بعضی از نمایندگان فدراسیون گفت‌وگو می‌کرد.

مهمترین خبر اردو اما دعوت از پژمان منتظری به جای هادی عقیلی بود که صبح روز گذشته اعلام شد و با رسیدن ملی‌پوشان استقلال به 3 نفر، بازی این تیم مقابل راه‌آهن را لغو شد.

منتظری به جای عقیلی

دایی در پایان تمرین مقابل خبرنگاران معدود حاضر در کمپ تیم‌های ملی قرار گرفت و به سئوالات پاسخ داد. وی ابتدا در خصوص دعوت از این بازیکن و خصوصاً حذف نام عقیلی اظهار داشت:

«هادی بازیکن خوبی است و در بازی‌های قبلی هم برای تیم ملی بازی کرده است. او در ترکیب ما جا افتاده بود و می‌توانست در این مسابقه هم حاضر باشد اما قربانی تصمیمات باشگاه شد. من هم چاره دیگری نداشتم، چون نظم و انضباط اردو و تمرینات از هرچیزی مهمتر است.سرپرست سپاهان با من تماس گرفت و خواست که مدافع این تیم دیرتر به تمرینات بیاید اما من قبول نکردم، چون نمی‌شود بین تیم‌ها و بازیکنان تبعیض قائل شد. عقیلی باز هم می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند و اگر آماده باشد باز هم دعوت خواهد شد اما در این مسابقه نمی‌توانیم از وجود این بازیکن استفاده کنیم. با خروج این بازیکن از فهرست، تصمیم گرفتیم از وجود پژمان منتظری استفاده کنیم و این بازیکن دعوت شد که بعدازظهر امروز(دیروز) در تمرینات حضور پیدا می‌کند.»

عصر روز یکشنبه اما تمرینات با حضور چند بازیکن تازه‌وارد جذابیت بیشتری داشت. منتظری به جای عقیلی در جمع ملی‌پوشان حاضر شد و همه لژیونرهای دعوت شده به غیر از  تیموریان زیر نظر دایی تمرین کردند.

طبیعتاً مهمترین تازه‌وارد تمرین عصر روز یکشنبه کاپیتان دوم تیم ملی بود که در غیاب مهدوی‌کیا مقابل بحرین و کویت کاپیتان ایران خواهد بود. کریمی پس از درخشش در ترکیب القطر به اردوی تیم ملی ملحق شد.

مبعلی و ‌ شجاعی  هم پس از حضور در رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ امارت روز گذشته به اردوی تیم‌ملی پیوستند. کریمی و مبعلی آمادگی همراهی دیگر بازیکنان را در تمرینات گروهی نداشتند و با هماهنگی سرمربی تیم به صورت انفرادی دور زمین دویدند.

میداودی هم قرار بود در این تمرین حاضر شود اما مقرر شد روز دوشنبه خودش را به کادر فنی معرفی کند.بزرگ‌ترین مشکل تمرین بعدازظهر یکشنبه ملی‌پوشان وزش شدید باد در  تهران بود که تمرینات تاکتیکی و خصوصاً ارسال توپ‌های بلند را دچار مشکل کرد. ملی‌پوشان اما با جدیت به کار خود ادامه دادند و تمرین شادابی را پشت سر گذاشتند.

قطبی و کاشانی میهمان دایی

حبیب کاشانی و افشین قطبی هم یکشنبه عصر در کمپ تیم‌ملی حاضر شدند و از تمرینات این تیم دیدن کردند.

در آنسوی آب‌های خلیج فارس حریفان تیم‌ملی تمرینات خود را برای دیدار با ایران آغاز کرده‌اند. نخستین حریف ایران در سال 87 بحرین است که در دومین روز از فروردین‌ماه میزبان سفیدپوشان خواهد بود و علی دایی اولین تجربه مربیگری ملی خودرا  در جایی تجربه خواهد کرد که چندان خاطره خوشی از آن ندارد.

روز یکشنبه اولین تمرین این تیم زیر نظر ماچالا در ورزشگاه ملی منامه برگزار شد، در حقیقت پیش از  حضور 8 لژیونر بحرین که در سایر کشورهای عربی بازی می‌کنند، امکان آغاز تمرینات وجود نداشت.

میلان ماچالا سرمربی تیم سرخپوش در آستانه این بازی حساس از این شرایط اظهار نارضایتی کرد: «این مشکل همیشگی ماست.باید صبر کنیم تا لژیونرها بیایند در حالی که زمان زیادی تا بازی دوستانه با ایران و پس از آن دیدار با ژاپن باقی نمانده است. این مسائل همیشه برای ما مشکل‌ساز است و برنامه‌های آماده‌سازی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تا بازی با ایران فاصله‌ای نمانده و بعد از آن هم با ژاپن روبه‌رو می‌شویم. با 2 تیم قدرتمند آسیا دو بازی سخت خواهیم داشت و تمرینات تیم را تازه شروع کرده‌ایم. این وضعیت به هیچ وجه مناسب نیست.»

عصر روز یکشنبه تمرینات تیم‌ملی کویت هم با حضور 23 بازیکن به مدت 90 دقیقه در ورزشگاه صلح و دوستی پیگیری شد.

علی محمود، سرپرست تیم کویت در پایان این تمرین گفت: «همه بازیکنان در سلامت کامل به سر می‌برند. به جز 3 بازیکن که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند هیچ غایب دیگری نداریم و با تمام قدرت برای دیدار تدارکاتی با عراق و بازی حساس مقابل ایران آماده می‌شویم.»

کد خبر 46676

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز