یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: این روزها کشتی فرنگی ایران به دلایل مختلفی از کشتی آزاد خود را در صحنه های مختلف بین المللی موفق تر نشان می دهد که آخرین آن قهرمانی فرنگی کاران دانشجوی کشورمان در پیکارهای جهانی دانشجویان در شهر اولان باتور مغولستان بود.

این که این گروه در مسابقات برون مرزی بهتر نتیجه می گیرند خود داستان مفصلی دارد که در رأس تمامی آن ها بارورشدن باورها و اعتقاداتی است که به خوبی در میان آن ها شکل گرفته و نظم و انضباط خاصی در اجرای برنامه های آموزشی و تمرینی شان به وجود آمده است.

متأسفانه در کشتی آزاد علی رغم حضور چهره های اسمی تر هنوز چنین فضایی شکل نگرفته و افراد مسئول در این بخش همچنان در کش و قوس آمدن و نیامدن و اصرار بر پذیرش تفکرات و روش های شخصی خود از سوی رقبای همسطح شان هستند.

بدیهی است که سرپرست جدید فدراسیون کشتی حالا دیگر به خوبی از مسایل ریز و درشت کشتی آگاه شده و خیلی خوب می داند آنجا که بزرگان اسمی کشتی با قصد و نیتی خاص از کاه کوه می سازند، چگونه دست به تحرک و واکنش بزند و تحت تاثیر جوسازی های ناشیانه گروهی خاص قرار نگیرد.

اما این خود هشداری حیاتی است که همه بدانند چرا کشتی ایران در سال های اخیر در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.اینک باید متوجه کسانی بود که فرصت ابراز وجود ندارند و می خواهند از سرعت گرفتن حرکت کشتی جلوگیری کنند. یزدانی خرم می داند که باید از تجربیات سالیان گذشته اداره کشتی ایران درس بگیرد و کار را به کاردانان واقعی بسپارد.

هزار و یک دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا کشتی فرنگی از کشتی آزاد رشد و پیشرفت بیشتری داشته است.

کد خبر 467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز