سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ضرب‌الاجل القاعده برای زوج اتریشی که در تونس ربوده شده‌ بودند، تا نیمه شب یکشنبه، 4 فروردین 87 تمدید شد.

خبرگزاری اتریش از وین گزارش داد، گروه تروریستی «القاعده در مغرب اسلامی» با انتشار پیامی بر روی اینترنت این خبر را اعلام کرده است.

دولت وین تلاش کرده بود روز گذشته (دوشنبه 27 اسفند) اتباع خود را آزاد کند و برای این کار آلفرد گوزنبائر، صدراعظم اتریش حتی با معمر قذافی، رهبر لیبی تلفنی گفت‌وگو کرد.
ولفگانگ ابنر، 51 ساله و آندره‌آ کلویبر، 43 ساله، اهل هالاین واقع در حوالی سالزبورگ روز 22 فوریه در حال بیابان‌گردی در جنوب تونس ربوده شدند.[سابقه این خبر]

القاعده در مغرب اسلامی خود را مسوول ربایش این افراد معرفی کرده است. هنوز مشخص نیست که آنها کجا قربانیان خود را ربوده‌اند. بنا به اطلاعات رسانه‌ها احتمالا این گروگان‌ها اکنون در مالی به سر می‌برند، اما گزارش‌های تایید نشده نیز حکایت از این دارد که این سازمان گروگان‌های خود را به تونس یا لیبی برده است.

مذاکرات مستقیم
بنا به گزارش روز دوشنبه رسانه‌ها، درخواست اولیه ربایندگان این زوج گردشگر اتریشی، آزادی افراطیون محبوس در زندان‌های تونس و الجزایر بوده است. در همین حال روزنامه «کوریر» - چاپ وین – نیز خبر داد اعضای این گروه در مذاکرات مستقیم با دیپلمات‌های اتریشی درخواست اخذ پنج میلیون یورو نیز کرده‌اند.

وابستگان این گروگان‌ها روز گذشته نسبتا خیال‌شان آسوده شد. مادر زن ربوده شده، گفت: «خوشحالیم که با تمدید مهلت ضرب‌الاجل شانس بیشتری برای آزادی آندره‌آ و ولفگانگ وجود خواهد داشت.»

کد خبر 46785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز