شرکت اسپیس‌ایکس با یک موشک فالکون ۹ یک سفینه بدون سرنشین دراگون را برای ناسا به سوی ایستگاه بین‌المللی فضایی فرستاد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com، این ماموریت آخرین ماموریت سفینه باری دراگون در سال میلادی جاری است، حاوی ملزومات جدید برای ایستگاه فضایی بین‌المللی است. موشک فالکون هم پس از رها کردن سفینه با موفقیت به کره زمین بازگشت و روی یک کشتی در ساحل فلوریدا فرود آمد.

موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ حامل سفینه باری دراگون در سااعت ۱۷:۲۹ به وقت گرینیچ پس از تاخیری ۲۴ ساعته به علت بادهای شدید از سکوی پرتاب ۴۰ در پایگاه کیپ کاناورال نیروی هوایی آمریکا به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

آسمان صاف بالای محل پرتاب چشم‌اندازی زیبا از موشک فالکون ۹ در حال صعود به مدار کره زمین را آفریده بود و فریاد شادی تماشاگران در مرکز فضایی کندی ناسا پس از پرتاب موشک به هوا برخاست.

این پرتاب نوزدهمین ماموریت و ماموریت ماقبل نهایی اسپیس‌ایکس برای ناسا در نخستین قرارداد این شرکت برای ارائه خدمات تجاری حمل بار فضایی با سازمان فضایی آمریکا است. در میان این ماموریت‌ها این هشتمین ماموریتی است که در آن از یک سفینه دراگون قبلا پرتاب‌شده  استفاده می‌شود و نیز نخستین ماموریتی است که در آن  یک سفینه دراگون برای سومین بار به کار می‌رود.

محموله ۱۵۸۵ کیلوگرمی دراگون شامل حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم تجهیزات علمی برای انجام مجموعه‌ای از تجربیات درباره رشد دانه‌ها در فضا، آزمایش‌های فیزیکی و شیوه جدیدی برای ذخیره ابزارها در ایستگاه می‌شود.

کد خبر 468113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha