برنامه‌های بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو امسال بدون حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و دکتر حسن روحانی فردا برای تقدیم کردن لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس می‌رود.

روز دانشجو

به گزارش همشهری آنلاین، به رسم و سنت هر سال پیش از فرارسیدن نیمه‌های آذرماه زمزمه‌های حضور و سخنرانی احتمالی رئیس‌جمهوری در یکی از دانشگاه‌ها و محافل دانشجویی به گوش می‌رسید اما به نظر می‌رسد مشاوران حجت‌الاسلام روحانی امسال برنامه‌ای برای روز دانشجو تدارک ندیده‌اند و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم نمی‌توانند دغدغه‌های خود را زنده و مستقیم با رئیس‌جمهوری در میان بگذارند.

این گزینه‌ای است که غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم بر آن مهر تایید می‌زند. او درباره حضور احتمالی دکتر روحانی در دانشگاه به مناسبت روز دانشجو به خبرنگار فارس گفته است: اگر قرار بود رئیس‌جمهوری روز ۱۶ آذر در دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شود، موضوع از قبل اعلام می‌شد که امسال اعلام نشد و تا این لحظه هم در این باره خبری به وزارت علوم نرسیده است.

از سوی دیگر، خبر می‌رسد دکتر روحانی فردا یکشنبه ۱۷ آذرماه برای تقدیم کردن لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی می‌رود. ثبت نام نامزدها برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری فردا علاوه بر شرح ویژگی‌های بودجه سال آینده، درباره چند موضوع مهم از جمله طرح معیشت ملی، گران شدن بنزین و پیامدهای آن و البته انتخابات اسنفدماه سخن بگوید.

در شرایطی که هنوز برنامه‌ای برای حضور دکتر روحانی در دانشگاه‌ها اعلام نشده، رئیس قوه قضائیه ساعت ۱۴ امروز شنبه ۱۶ آذرماه به دانشگاه تهران می‌رود و در جمع استادان و دانشجویان مهم‌ترین دانشگاه ایران به مناسبت روز دانشجو سخنرانی می‌کند. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ابتدا سخنان دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی را می‌شنود و در ادامه درباره مهم‌ترین مسائل روز سخن می‌گوید.

از دیگر سخنرانان برنامه امسال روز دانشجو می‌توان به محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران اشاره کرد که به دانشگاه علامه طباطبایی می‌رود. علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه صنعتی امیر کبیر سخنرانی می‌کند، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه سخنران دانشگاه تربیت مدرس است و سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی سخن می‌گوید.

به گفته مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران پرویز فتاح (رئیس بنیاد مستضعفان) هم روز دوشنبه ۱۸ آذر در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حاضر می‌شود.

کد خبر 468253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha