گروه ورزشی- محمدرضا منصوریان: پولاد مردان ایرانی برای شرکت در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان شب شنبه 2 مهر راهی آوردگاه جهانی این رشته در سال 2006 در کشور دومنیکن می شوند.

9 وزنه بردار حاضر در اردوی تیم ملی که از سوی یوردان گئورگی ایوانف برای حضور در پیکارهای جهانی امسال برگزیده شده اند امشب در حالی عازم دومنیکن می شوند که با توجه به تمرینات ماههای اخیر خود و شرکت منظم در اردوهای بابلسر و اردبیل جهش هایی روبه جلو داشته اند و علیرغم اختلاف رکورد با حریفان جهانی خود بسیار امیدوارانه چشم به کسب افتخار و مدال دارند.

پرواضح است که با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در وزنه  برداری ایران و بازگشت دوباره ایوانف بلغاری و توجه فراوان وی به نیروهای جوان و به کارگیری آنها در ترکیب تیمهای ملی، تیم اعزامی به دومنیکن نیز در همین چارچوب و قالب شکل گرفته و به جز 3 وزنه بردار با تجربه و قدیمی بقیه اعضای تیم تماماً نیروهای جوان و تازه کاری هستند که قصد اولیه آن ها کسب تجربه و شناخت لازم از حریفان جهانی شان است.

ناگفته نماند در مقطع فعلی محمدحسین برخواه، شاهین نصیری نیا و حسین رضازاده 3 وزنه برداری هستند که از رتبه جهانی برخوردارند که حضورشان در تیم ملی غنیمت بزرگی است. آن گونه که از شواهد امر پیداست تیم ایران در مسابقه های جهانی امسال در اوزان 56 و 69 کیلوگرم نماینده ای در صحنه رقابت ها ندارد و این امتیاز خوبی است که در دو وزن دیگر وزنه برداران ما با دو شرکت کننده در میدان حاضر شوند که در صورت کسب موفقیت می تواند امتیازات تیمی ما را افزایش دهند.

اولین نماینده ایران در رقابت های قهرمانی جهان وزنه بردار جوان مرودشتی سجاد بهروزی است. بهروزی در یک سال اخیر تقریباً در تمامی مسابقات بین المللی شرکت کرد و با توصیه سرمربی تیم ملی به دلیل شرایط جسمانی در یک وزن بالاتر یعنی وزن 62 کیلوگرم قرارگرفت. حضور موفقیت آمیز بهروزی در شروع مسابقات می تواند در ارتقاء روحی دیگر نفرات تیم بسیار تاثیرگذار باشد. او سال گذشته در رقابت های جهانی دوحه هم شرکت کرد و به مقام هشتم رسید.

با جداشدن محمدحسین برخواه از دسته 77 کیلوگرم رسول تقیان جانشین این وزنه بردار در تیم ملی شده است. تقیان از جمله وزنه بردارانی است که مربیان تیم ملی از وی انتظار کسب مدال ندارند و تنها می خواهند که او بتواند با قرارگرفتن در جمع نفرات اول تا دهم سهمیه حضور در بازی های المپیک پکن را به دست آورد. در وزن 85 کیلوگرم امسال محمدحسین برخواه جانشین یکی از چهره های سرشناس وزنه برداری ایران شده است. برخواه قول مدال نمی دهد و تنها می خواهد جانشین شایسته ای برای شاهین نصیری نیا باشد، اما همه می دانند که او همیشه در رقابت  با حریفان جهانی خود غیرممکن ها را ممکن کرده است.

در اوزان 94، 105 و 105+ کیلوگرم تیم ایران 7 وزنه بردار آماده دارد که در صورت صلاحدید سرمربی و کادر فنی تیم، این احتمال وجود دارد که حداقل 6 نفر از آن ها در صحنه ها رقابت ها حاضر شوند، البته شناخت لازم از موقعیت حریفان و میزان رکوردهای آن ها در این تصمیم گیری بسیار تاثیرگذار است. از این جمع 7 نفره هیچ شکی وجود ندارد که حضور شاهین نصیری نیا و حسین رضا زاده در اوزان 94 و 105+ کیلوگرم قطعی است و از میان امید نائیج و علی دهقانیان (94 کیلوگرم)، رضا تیموری و محسن داودی (105 کیلوگرم) و سعید علی حسینی (105+کیلوگرم)، تیموری، دهقانیان و علی حسینی از شانس بیشتری برخوردار هستند.

با توجه به اینکه اردوی کلمبیا برای ملی پوشان وزنه برداری ایران برپا نشد، برای آن که اعضای تیم ایران به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و جغرافیایی دومنیکن دچار مشکل نشوند، نفرات تیم چهار روز زودتر به این کشور می روند تا در این کشور نیز چند جلسه تمرین داشته باشند. خوشبختانه هیچ وزنه برداری دچار آسیب دیدگی جدی نیست و تمرینات شبانه ایوانف برای تطبیق زمان مسابقات نیز اندک نگرانی های موجود را از میان برده است.

کد خبر 4688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز