به گزارش همشهری، سعید راد این مطلب را در پی بخشنامهای که خطاب به استانداران سراسر کشور صادر شده است، بیان کرد. در این بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) خواستار استفاده از «تجارب موفق» میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در استانهای سرتاسر کشور شده است. در این بخشنامه، بهرهمندی از ظرفیتهای موجود و بهرهگیری از زیرساختهای تجاری، خصوصاً شبکههای توزیع کالا با اصل توجه به کوتاهشدن فاصله تولید تا مصرف و کاهش هزینههای مبادله به نفع مصرفکنندگان نظیر مراکز عرضه مستقیم کالا ازجمله میادین میوه و ترهبار از برنامههای دولت اعلام شده که اثرات مثبتی در فرایند تسهیل توزیع کالاهای پرمصرف داشته است. بخشنامه مذکور با استناد به «تجربه موفق» میادین میوه و ترهبار شهر تهران، وجود چنین زیرساختهایی در مناطق مختلف کشور برای تنظیم بازار کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی را ضروری دانسته است.
سعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز در این خصوص گفت: «این سازمان آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار استانهای سرتاسر کشور قرار دهد. اختلاف قیمت ۴۰درصدی محصولات در میادین میوه و ترهبار نسبت به سطح شهر با حفظ کیفیت، نشاندهنده موفقیت این سازمان در کاهش فاصله بین تولید تا مصرف است. » به گفته او، براساس طرح «هر محله یک بازار» و طبق برنامهریزیهای انجام شده، به موازات تسری تجربه موفق سازمان مدیریت میادین در۳۰ استان کشور، توسعه بازارهای میوه و ترهبار در محلههای پرجمعیت پایتخت که فاقد بازار هستند نیز ادامه دارد و تا پایان سالجاری، ۱۰بازار جدید میوه و ترهبار در تهران ساخته میشود.
نظر شما