چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان درباره ادامه ثبت‌نام طرح اقدام مسکن ملی توضیح داد: سهم این استان در طرح اقدام ملی مسکن دو هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است که در مرحله اول ثبت نام یک هزار و ۶۸۲ واحد انجام شد.

طرح اقدام ملي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رضا خالقی چهارشنبه ۲۷ آذر، با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود ۴۰ درصد از متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، واجد شرایط ثبت نام در این طرح نباشند، اظهار داشت: یک‌هزار و ۱۱۸ واحد از سهم لرستان برای ثبت‌نام باقی مانده است.

وی با بیان اینک‌ه افرادی که یک بار در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند دیگر نمی‌توانند اسم‌نویسی کنند، افزود: این‌که ظرفیت‌ها در ساعت اولیه تکمیل شد فقط شامل حال لرستان نیست و برای استان‌های دیگر نیز همین مساله اتفاق افتاده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان شرایط ثبت‌نام این طرح، ادامه داد: متقاضی و افراد تحت تکفل بایستی فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

وی تصریح کرد: متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد. همچنین زنان خود سرپرست در صورتی که حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند.

خالقی گفت: افراد متقاضی بایستی حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد نظر را دارا باشند.متقاضیان نبایستی منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...) داشته باشند.

تکمیل ظرفیت طرح ثبت‌نام مسکن ملی در کمتر از نیم‌ساعت!

اعلام زمان ثبت‌نام برای مرحله اول طرح اقدام ملی در لرستان

وی با عنوان کردن این موضوع که متقاضیان بایستی توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی) را داشته باشند، گفت: همچنین آنان بایستی امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، داشته باشند، علاوه بر این متقاضیان باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانک را دارا باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: راه و شهرسازی لرستان  به هیچ‌وجه به سایت‌ ثبت نام دسترسی ندارد و مدیریت این سایت در وزارت خانه انجام می‌شود.

کد خبر 471125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha