چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی دولت بولیوی از مقام خود استعفا داد.

به نوشته ال موندو، آلکس کنترراس در پی استعفای خود اعلام کرد که نهضت‌های اجتماعی باید نگهبان تغییرات ایجاد شده در بولیوی باشند.

کنترراس که از نزدیکترین همکاران اوو مورالس ریس‌جمهوری بولیوی محسوب می‌شود استعفای خود را در کاخ مقر دولت در برابر اصحاب رسانه‌های جمعی قرائت کرد. آن گونه که خود کنترراس نیز اذعان کرده است، استعفای وی در شرایط سختی صورت می‌گیرد.

کنترراس در سخنانی گفت: دولت انقلاب خود را قاطعانه و با اتخاذ تصمیماتی برای بهبود وضعیت اکثر مردم بولیوی آغاز کرد. اما دولت در ادامه از توطئه‌ای وابستگان به نئولیبرالیسم و دشمنان داخلی که اکنون به مانعی بر سر روند تغییرات بدل شده‌اند، غافل ماند.

کنترراس همچنین خواستار اتحاد مردم بولیوی پیش از تفرقه شد. او بر این نکته نیز تاکید کرد که باید با تمام بخش‌ها پیش از آنکه در کشور خشونتی در بگیرد، مذاکره کرد.کنترراس بر آزادی بیان نیز تاکید کرد و خواستار شفافیت مالی به جای فساد مالی شد.

سخنگوی سابق دولت بولیوی همچنین گفت: کیفیت اطلاعات کیفیت دموکراسی در هر کشوری را نمایان می‌سازد.

کنترراس افزود: تنها راه تعمیق انقلاب تقویت اصول حکومتی نهضت سوسیالیستی به همراه، تقویت نهضت‌های اجنتماعی در کشور است.

کنترراس در مقام مدیرکل ارتباطات بولیوی که تلویزیون و رادیوی دولتی را تحت نظارت خود دارد انجام وظیفه می‌کرد، او همچنین رییس مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری نیز محسوب می‌شد.

کناره گیری کنترراس زمانی انجام می‌گیرد که بحران سیاسی بولیوی را فرا گرفته است. در واقع بولیوی از نظر سیاسی به دو قسمت تقسیم شده است؛ در یک طرف موافقان مورالس و اصلاحات پیشنهادی وی در قانون اساسی قراردارند و در طرف دیگر مخالفان اصلاحات در قانون اساسی و طرفداران کسب خودمختاری چهار ایالت این  کشور در تقابل با دولت قرار گرفته‌اند.[افزایش‌ تنش‌ها بر سر قانون اساسی در بولیوی]

مورالس اما در زمان استعفای سخنگوی دولت در کاخ ریاست جمهوری حضور نداشت و به تماشای دیدار دو تیم رئال پوتوسی و کاراکس اف ث که در چارچوب جام باشگاه‌های آمرکیای جنوبی موسوم به کوپا در لیبرتادورس برگزار می‌شود، به استادیوم شهر پوتوسی رفته بود.

کد خبر 47432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز