مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

در حالی که تعطیلات نوروز شهروندان تهرانی را به یک استراحت 2 هفته‌ای فرستاد، اما گویا مدیران شهری ترجیح دادند که کار و طرح‌های عمرانی را تعطیل نکنند.

و از روزهایی که شهر بدون ترافیک است، برای اتمام کارهای نیمه تمام شهری، نهایت استفاده را ببرند. به همین دلیل هم در 2 هفته گذشته در بسیاری از بخش‌ها از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک گرفته تا فنی و عمرانی شهرداری تهران بسیاری از طرح‌ها ادامه داشت و شهرداری تهران نوروز را بدون تعطیلات سپری کرد تا از همان ابتدای سال جدید در اجرای طرح‌های شهری و خدمت به شهروندان پیش‌قدم باشد.

هاشمی تشکری، معاون امور حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این رابطه به همشهری مسافر چنین می‌گوید:«با کاهش میزان ترافیک در ایام‌نوروز فرصت مناسبی برای برخی فعالیت‌های عمرانی و اجرایی فراهم شد. از جمله این فعالیت‌ها خط‌کشی خطوط مختلف ترافیکی در بزرگراه‌ها و شریان‌های مهم شهر بود که با تلاش همکاران قسمت عمده آن به انجام رسید و باقیمانده خط‌کشی‌ها نیز تا پایان فروردین‌ماه به اتمام می‌رسد.»

اصلاح مهندسی معابر و نوسازی ناوگان مترو

وی اصلاح مهندسی معابر را بخش دیگر فعالیت‌های نوروز این معاونت برشمرد و افزود:«برخی معابر به خصوص در مناطق9، 10  ،11، 14و15 شهرداری تهران نیازمند اصلاح مهندسی بودند که عملیات آن در ایام نوروز انجام شد. البته کار اصلاح مهندسی معابر در تمام مناطق صورت گرفت اما حجم کار عمده باتوجه به نیازهای موجود در مناطق ذکر شده بیشتر بود.»

تشکری گفت:«در ایام نوروز فرصت مناسبی فراهم شد تا عملیات بازسازی، نوسازی و تعمیرات ناوگان مترو انجام شود. در این مدت باتوجه به حجم جابه‌جایی کمتر،‌ سرفاصله‌های زمانی افزایش پیدا کرد تا تعمیرات مورد نیاز انجام شود.» وی افزود:«پایانه‌های ما به صورت تمام‌وقت در ایام نوروز مشغول فعالیت بودند و در حقیقت می‌توان گفت پرکارترین بخش خدماتی ما در این ایام پایانه‌های مسافربری بودند.»

توسعه سیستم مدیریت هوشمند ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:« یکی از فعالیت‌های عمده ما در تعطیلات توسعه سیستم مدیریت هوشمند ترافیک با عملیات اجرای فیبرنوری و شبکه توسعه دوربین‌های نظارت تصویری بود. همچنین در دو تقاطع خیابان انقلاب و همچنین تقاطع خیابان‌های شهید مطهری و شهید مفتح عملیات دک‌برداری برای احداث خطوط مترو را داشتیم که در دو نقطه کار به پایان رسید.»

ساخت 15کیلومتر مترو

وی گفت:«همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم مشکل ترافیک تهران با گسترش حمل و نقل عمومی برطرف می‌شود. از این‌رو اولویت دیگر کاری ما در سال جاری توسعه این بخش است، به همین جهت در صورت تحقق بودجه‌های مصوب احداث 15کیلومتر خط مترو و تجهیز و تامین نیازهای اتوبوسرانی، ‌خرید خودروهای دارای کیفیت مطلوب از جمله فعالیت‌های مهم ما است.» تشکری اضافه کرد:« مدیریت ترافیک تهران نیازمند سیستم هوشمند است و در سال جاری این سیستم را ارتقا و توسعه می‌دهیم.

به همین منظور افزایش ابزار و امکانات هوشمند و افزایش تعداد دوربین‌ها به دو برابر از جمله اولویت‌های کاری ما است تا بتوان مدیریت مناسب‌تری بر ترافیک تهران اعمال کرد تا از این طریق سرعت حمل و نقل عمومی افزایش یابد.»

افتتاح دو پارکینگ جدید طبقاتی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ساخت پارکینگ‌های طبقاتی را اولویت دیگر شهرداری عنوان کرد و گفت:«ساخت و توسعه پارکینگ‌های طبقاتی چه به شکل مشارکتی و چه به صورت مالکیت شهرداری از جمله برنامه‌های مهم معاونت حمل و نقل است. به همین منظور علاوه بر مکان‌یابی، شناسایی و فراهم آوردن زمینه ساخت این پارکینگ‌ها دو پارکینگ را نیز در ماه‌های آغازین سال افتتاح می‌کنیم. پارکینگ اول در میدان صادقیه و پارکینگ دوم در میدان انقلاب، ‌ابتدای خیابان‌آزادی، خیابان کاوه قرار دارد.»

وی گفت:«تکمیل ساختمان‌های راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از دیگر برنامه‌های اصلی معاونت حمل و نقل است و تا پایان سال تقریبا در اکثر مناطق کار ساخت ساختمان‌های راهنمایی و رانندگی به پایان می‌رسد.»

پرتحرک‌ترین طرح عمرانی شهرداری

تشکری با اشاره به عملیات ساخت تونل توحید گفت:«همکاران ما در معاونت عمران به صورت سه شیفته مشغول احداث این تونل هستند و فکر می‌کنم عملیات ساخت این تونل یکی از پرتحرک‌ترین طرح‌های عمرانی شهرداری به واسطه حجم و سرعت عملیات است. در حال حاضر عملیات عمرانی در سه جبهه انجام می‌شود و به زودی عملیات حفر رمپل جنوبی آن در بزرگراه نواب انجام می‌شود تا ترابری و حمل و نقل ساختمانی در این بخش با شرایط بهتری انجام شود.»

وی تاکید کرد:«البته این طرح هنوز تکمیل نشده و آنچه به وقوع پیوسته فاز نخست آن است و امیدواریم با همکاری و همیاری مردم انضباط ترافیکی خوبی در اطراف بازار حاکم شود.»

کد خبر 47472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز