کیم جونگ-اون در پیام خود به مناسبت آغاز سال میلادی بار دیگر به سیاست‌های آمریکا و دانلد ترامپ تاخت و دنیا را با یک سلاح تازه راهبری تهدید کرد.

كيم جونگ اون رهبر كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، رهبر کره شمالی در گردهمایی سران حزب حاکم این کشور به مناسبت فرارسیدن سال ۲۰۲۰ سخنانی بر زبان آورد که بسیاری منتظر شنیدنش بودند. بر اساس آنچه خبرگزاری رسمی کره شمالی از متن این سخنرانی آورده، کیم جونگ-اون بر ادامه توسعه سلاح‌های راهبردی ضروری تا دست برداشتن آمریکا از سیاست‌های خصمانه خود علیه کره شمالی تاکید کرد.

رهبر کره شمالی بار دیگر دولت آمریکا را تهدید کرد و گفت: «ما روی یک سلاح بازدارنده هسته‌ای کار می‌کنیم اما حجم و اندازه آن بستگی دارد به روابط آینده میان دو کشور. اگر آمریکا همچنان در ادامه یافتن گفتگوها تاخیر ایجاد کند و خواستار برچیده شدن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی باشد، از رونمایی از سلاح راهبردی تازه ما درمانده خواهد شد و رنج خواهد کشید.»

کیم در بخش دیگر سخنانش دولت ترامپ را به داشتن درخواست‌های گنگستری متهم کرد و البته به شکل آشکار در گفتگو و مذاکره را نبست. این سخنان رهبر کره شمالی به مذاق آمریکایی‌ها خوش نیامد و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: «ما امیدوار بودیم کیم به آن سو حرکت نکند. البته خوشبختانه او همچنان صلح و آرامش را به جنگ و درگیری ترجیح می‌دهد.»

مهلت کره شمالی به آمریکا برای آغاز دوباره گفتگوهای صلح همزمان با فرارسیدن سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و کیم همان‌طور که وعده داده بود از هدیه کریسمس خود به ترامپ رونمایی کرد. رسانه‌های کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند رهبر این کشور گفته است برای منافع اقتصادی از امنیت خود دست نمی‌کشد و هرگز پیشنهاد خلع سلاح هسته‌ای را نمی‌پذیرد مگر اینکه آمریکا تحریم‌های ظالمانه خود را بردارد.

کد خبر 474802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha