ساخت سردیس بانوان فرهیخته ایرانی و دیوارنگاری دیواره‌های داخلی مجموعه شهربانو با مشارکت بانوان و دختران هنرمند منطقه ۱۹ اجرا می‌شود.  

تنديس

همشهری آنلاین‌ـزهرا بلندی: اجرای طرح‌هایی مثل دیوارنگاری و ساخت تندیس بانوان فرهیخته با مشارکت شهروندان در مجموعه شهربانوی بوستان ولایت، از اقدامات جالبی است که ضمن ایجاد و توسعه زیبایی بصری برای شهروندان، زمینه ارتقای تعلق محله‌ای و دلبستگی را به دنبال خواهد داشت. چنانچه این هنر برگرفته از ذهن خلاق زنان هنرمند باشد، تأثیر بیشتری هم در تحقق عدالت اجتماعی و شهری دربرخواهد داشت.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نقش ممتاز و بی‌بدیل بانوان در نظام اسلامی گفت: «داشتن محیطی زیبا و آرام حق بانوان و دختران منطقه است. برای شاداب‌سازی و شناسایی ظرفیت‌های هنری بانوان، در هماهنگی‌هایی که با دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه دکتر شریعتی و معاونت خدمات شهری صورت گرفته، در نظر داریم طرح ساماندهی بصری دیواره‌های این مجموعه را به‌زودی اجرا کنیم.»
«محسن فریدی» در ادامه با دعوت از بانوان و دختران هنرمند برای تعامل و همفکری در اجرای این طرح گفت: «با توجه به اینکه نقش مشارکت زنان در تحقق برنامه‌ها یک امر ضروری است، از بانوان و دختران هنرمند منطقه می‌خواهیم آثار پیشنهادی خود را تا پایان دی به اداره امور بانوان تحویل دهند.»
او در پایان با اشاره به اینکه دیوارنگاری و ساخت تندیس به محض داوری آثار، تأیید از سوی اداره کل و تأمین بودجه موردنیاز اجرا خواهد شد، گفت: «با توجه به وسعت ۶ هکتاری مجموعه شهربانو، صرف حداقل ۲ ماه برای اجرای این طرح لازم است.»
 

کد خبر 475467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha