«مجتبی شاکری» عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران، زندگی و شهادت حاج قاسم سلیمانی را همراه با برکات بسیار برای مردم ایران می‌داند و معتقد است که مردم از عمق جان و با ارادت قلبی شهر به شهر پیکر او را بدرقه کردند.

سلیمانی

همشهری آنلاین/ راحله عبدالحسینی: شاکری با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع و وداع با سردار شهید قاسم سلیمانی می‌گوید: «در هیچ کجای جهان سابقه ندارد که مردم یک کشور با سردار قهرمان خود اینگونه وداع کنند. این، نشان از ارادت قلبی مردم به حاج قاسم سلیمانی دارد.» شاکری از عمق باور مردم به شهادت یاد می‌کند و می‌گوید: «واقعاً امریکایی‌ها اسلام را نمی‌شناسند و از عمق باور مردم ما به شهادت بی‌خبرند. مکتب عاشورا را نمی‌شناسند. از اعتقاد مردم ما به ولایت آگاه نیستند. نمی‌فهمند که وقتی حاج قاسم سلیمانی با آن همه بزرگی می‌گوید من سرباز ولایت هستم یعنی چه. در حالی که سرباز پایین ترین درجه نظامی است. از روی همین ناآگاهی و بی خردی تصمیم گرفتند سردار سلیمانی را به شهادت برسانند. در حالی که حاج قاسم با شهادتش بیش از پیش و دهها بار بیشتر مردم ما را آگاه کرد.» 
شاکری از هنرمندانی نام‌ می‌برد که حالا مسئولیت سنگینی بر دوش دارند: «امروز سینماگران و نویسندگان باید به میدان بیایند تا مفاهیم عمیقی مانند امنیت را که حاج قاسم با آن شناخته می‌شود با زبان ماندگار هنر بیان کنند.» شاکری که سال‌ها در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور داشته خاطره‌ای به یادماندنی از سردار سلیمانی تعریف می‌کند: «حدود 20سال پیش مرا برای سخنرانی در جمع بسیجیان و رزمندگان لشکر ثارالله کرمان به این شهر دعوت کردند. بعد از سخنرانی از من تجلیل کردند. من هدیه را به بسیجیان حاضر در جمع اهدا کردم. سال گذشته به طور اتفاقی سردار سلیمانی را در فرودگاه دیدم. بعد از احوالپرسی، خاطره آن روز و کاری را که من انجام داده بودم یادآوری کردند. باورم نمی‌شد اینقدر نکته‌بین و دقیق باشند که این جزئیات را به یاد داشته باشند.»
 

کد خبر 476042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha