دشت‌های دامنه‌های زاگرس که از سرچشمه‌های کارون و زاینده رود سیراب می‌شوند، امسال یک ماه زودتر از همیشه میزبان یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت هستند.

لاله‌های نگون‌سار(واژگون) که هر سال در بهار، گردشگران بسیاری را به استان چهارمحال و بختیاری می‌کشاند، امسال به‌دلیل گرمای هوا یک ماه زودتر شکفته شدند و دشت‌های اطراف شهرستان کوهرنگ را مزین به‌خود کردند.

دشت لاله‌های نگون‌سار چهارمحال وبختیاری در12 کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ قرار دارد.

این دشت با مساحتی افزون بر 3 هزار و 400 هکتار دارای پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند است و این لاله‌ها در این منطقه در دو رنگ قرمز و زرد می‌رویند.

به گزارش ایسنا، راشد عباسی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت که دوران گلدهی این‌گونه گیاهی  بسیار کوتاه است.

به گفته او در زمان حاضر مهم‌ترین و اصلی‌ترین آفت برای این دشت، پیازکنی لاله‌هاست. او توصیه کرد که مردم از پیازکنی این بوته‌ها خودداری کنند.

این دشت درزمان رویش لاله‌های نگون‌سار به یکی از زیباترین مناظر دیدنی در چهارمحال وبختیاری تبدیل می‌شود که می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری بین‌المللی برای ایران و این استان تبدیل شود.

زیبایی افسونگر رویش لاله‌های نگون‌سار در منطقه «بنو استکی» شهرستان کوهرنگ، این منطقه را به نگینی درخشان در فصل بهار تبدیل می‌کند.

کد خبر 47665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز