به گزارش رویترز این درخواست نسبت به توصیههای اداره ارتباطات آفکام (Ofcom) که بر کار تلویزیونها در بریتانیا نظارت دارد سختگیرانهتر است.
FSA در پاسخش به درخواست مشاوره اداره ارتباطات میگوید :"ممنوعیت آگهیهای غذاهای با محتوای بالای چربی،قند و نمک پیش از آنکه چاقی کودکان شیوع یابد رویکردی واقعگرایانه است."
دو سال پیش FSA موافقت کرد که پرداختن به مسئله عدمتعادل در آگهیهای تلویزیونی غذاهای کودکان امری ضروری است چرا که اغلب غذاهایی که حین برنامهها کودکان را هدف قرار میدهند جزء گروه غذاهای پر چربی،پرقند و پرنمک(HFSS) هستند.
میزان شیوع چاقی کودکان 2 تا 10 ساله در انگلیس از 9.6 درصد در سال 1995 به 15.5 درصد در سال 2002 رسیدهاست.