شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۴
۰ نفر

مرتضی مقتدایی - عضو مجلس خبرگان رهبری: رهبر معظم انقلاب طبق روال سال‌های گذشته، عنوان حکیمانه‌ای برای سال جدید برگزیدند

این عنوان در حالی از سوی ایشان انتخاب شد که در سال‌های اخیر کشور در عین فشارهای وارده از سوی غرب و آمریکا به پیشرفت‌های علمی فراخوری دست یافته است اما با وجود این، تلاشی مضاعف و جدی‌تر برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها در جهت دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ‌تر لازم است.

در واقع تاکید رهبر معظم انقلاب بر حرکت سریع‌تر در عرصه داخلی و بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی در جهت ایجاد یک تحول در آستانه ورود به دهه چهارم حیات انقلاب است.

انتخاب عنوان نوآوری و شکوفایی برای سال 87، همه مسئولان در هر پست و منصبی را موظف می‌دارد که در این سال تلاش کنند تا دستگاه تحت مدیریتشان به نوآوری و شکوفایی بیشتری دست پیدا کند تا ما درعرصه‌های بین‌المللی به پیشرفت‌های بیشتری دست یابیم.
از سویی دیگر همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خودشان در جمع زائران حرم علی بن موسی الرضا فرمودند علاوه بر اینکه مردم خود در جهت نوآوری و شکوفایی باید تلاش کنند، از مسئولان تحقق پیشرفت‌ها در سایه عدالت را نیز باید مطالبه کنند. مردم علاوه بر اینکه در هر نوآوری که به وجود می‌آید شریک هستند می‌توانند نقش مشوق برای مسئولان ایفا کنند و هم اینکه مطالبه گر باشد.

فراموش نکنیم که نوآوری و شکوفایی تنها مختص سال 87 نباید باشد، همانگونه که با پایان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی اقداماتی که در همین جهت صورت می‌گرفت متوقف نخواهد شد، روال نوآوری و شکوفایی در دستگاه‌های کشور باید مستمر و بدون وقفه باشد تا بلکه همه مسئولان کشور اعم از اجرایی، قانونگذاری و قضائی در حوزه کاری خود به نوآوری‌های چشمگیری دست یابند.

علاوه بر این بخش علمی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌تواند محل تحقق شکوفایی و نوآوری قرار گیرد.در این سال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته فضلا و طلاب نباید از ارتقای سطح علمی خود غافل مانده و باید در ابعاد علمی نوآوری‌های درخور داشته باشند.سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیداری که طلاب و علمای حوزه علمیه با ایشان داشتند بر تحول در حوزه تاکید فرمودند.این اشارت با گروه‌هایی که تشکیل و اقداماتی که انجام شد، صبغه عملی پیدا کرد. ضرورتی احساس می‌شود که در سال نوآوری و شکوفایی با برنامه ریزی منسجم‌تر در جهت تحول در حوزه‌های علمیه گام‌های سریع‌تری برداشته شود. این مهم قطعا با برنامه‌هایی که شورای پیشبرد ارتقای حوزه در نظر دارد و اقدامات تحقیقی و پژوهشی کمیسیون‌های کاری که به همین منظور تشکیل شده اند، قابل دست یافتن است.

 

کد خبر 47809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز