رئیس‌جمهور با اشاره به ماجرای اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی گفت: در این داستان فقط یک فرد نمی‌تواند مقصر باشد. فقط کسی که شاسی را فشار داده مقصر نیست ...

حسن روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حسن روحانی، رئیس‌جمهور، در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی گفت: به عنوان یک پدر احساس می‌کنم غم از دست دادن جوان نخبه تحصیلکرده سطح بالا که سرمایه کشور و مردم بوده تا چه حد سخت و مشکل است. این‌که نیروهای مسلح ما با صراحت لهجه خطای خود را اعلام و از مردم عذرخواهی کردند گام اول خوبی بوده که در این زمینه برداشته شده و گام‌های بعدی هم باید برداشته شود به دلیل آشنایی کمی که با پدافند دارم در این داستان فقط یک فرد نمی‌تواند مقصر باشد فقط کسی که شاسی را فشار داده مقصر نیست دیگرانی هم هستند و من می‌خواهم این مساله با صداقت برای مردم بیان شود.

رئیس‌جمهور گفت: مرم ما می‌دانند این حادثه از روی اشتباه و سهو بود اما چه کسانی دخیل بودند و چه شرایطی پیش آمد که این حادثه رخ داد. درست است که در این ایام ریشه همه غم‌ها به آمریکا برمی‌گردد و آمریکا بود که جو را ملتهب و غیرعادی کرد و آمریکا بود که ما را تهدید کرد، آمریکا بود که عزیز ما را از ما گرفت، اما این دلیل نمی‌شود که در این حادثه به تمام ریشه‌های مساله نپردازیم.

وی افزود: سوال مردم این است که آیا زمان روشن شدن حادثه تا اعلام آن طولانی بود یا فقط چند ساعت طول کشید؟ مسئولان باید تمام پروسه را توضیح دهند. از روز چهارشنبه تا جمعه که جلسه اضطراری در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد، تماما توضیح داده شود. مردم ما در این غم سهیم هستند اما می‌خواهند بفهمند آیا مسئولان طبق قاعده در چارچوب اصول اخلاقی درست رفتار کرده‌اند یا خیر.

روحانی تاکید کرد:‌ من به عنوان نماینده مردم و رئیس‌جمهور حادثه را دنبال می‌کنم در مراحل بعدی به هر نتیجه‌ای برسیم به مردم خبر می‌دهیم.

کد خبر 478113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha