سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط مخابراتی برخی مناطق در جنوب این استان که بر اثر بارش باران، سیلاب و بسته‌شدن مسیرها قطع شده بود، اکنون وصل شده و در هیچ کجای این استان قطعی نداریم.

مخابرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین عیدی‌زاده افزود: بر اثر بارش باران و سیل در جنوب سیستان و بلوچستان ارتباط مخابراتی قصرقند، نیکشهر و بنت قطع شده بود که با تلاش نیروهای مخابرات وصل شد. اکنون ارتباط مخابراتی در همه مناطق سیل‌زده استان برقرار شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و اگر هم قطع شود موقتی بوده و فوری وصل خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات با ابراز همدردی با سیل زدگان در راستای مسئولیت اجتماعی و تسهیل ارتباطات در مناطق سیل‌زده تمامی مکالمات درون شبکه (به مقصد همراه اول و تلفن ثابت) را از روز گذشته تا پایان روز جمعه ٢٧ دی‌ در شهرهای کنارک، نیکشهر، فنوج، قصرقند، چابهار، سرباز، میرجاوه، دلگان و روستاهای این مناطق رایگان اعلام کرد.  

در همین زمینه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب این استان صبح امروز (سه‌شنبه) وارد فرودگاه کنارک شد و به طور مستقیم به سمت نیکشهر حرکت کرد.  

علی لاریجانی،  رئیس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو شامگاه دوشنبه برای بررسی روند سیلاب سیستان و بلوچستان وارد چابهار شدند.

بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان و شرکت در شورای اداری استان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به جنوب این استان است.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به منظور بازدید از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان وارد چابهار شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران برای  بازدید و تسریع در روند امدادرسانی توسط نیروهای نظامی به سیل زدگان به این استان سفر کرده است.

وی اکنون در حال بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان است.

همچنین سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه وارد چابهار شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور نیز شب گذشته ۲۳ دی برای بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و نظارت بر روند ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به این استان سفر کرده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امداد رسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان فقط از طریق بالگرد یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

کد خبر 478211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha