همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و ترابری اعلام کرد:در نوروز امسال ‪ ۳۱میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جابه جا شدند که در مقایسه با سال گذشته ‪ ۱۵/۴درصد رشد را نشان می‌ده

به گزارش سایت وزارت راه و ترابری ،محمد بخارایی در حاشیه بازدید از وضعیت راه‌های استان گلستان گفت: این آمار بیانگر آن است که امکانات حمل و نقل عمومی مناسبی در اختیار مردم قرار داده شده است.

وی، آماری از میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در سال گذشته ارائه نکرد.

به گفته بخارایی، همچنین در طرح ویژه راهداری نوروز امسال، یکهزار و ‪۱۸ اکیپ راهداری و گروه‌های امدادی با شش هزار و ‪ ۸۰۰نیرو و ‪ ۹هزار و ‪۵۰۰ وسیله نقلیه در کل شبکه راه‌های کشور مستقر بود.

بخارایی افزود: استقرار این نیروها و همکاری با گروه‌های مختلف امدادی و پلیس موجب شد که از قابلیت و توان یکدیگر برای استقبال از مردم و برقراری ایمنی بیشتر، استفاده شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور درخصوص برنامه‌های امسال این مجموعه نیز گفت: افزایش طول راه‌های شریانی کشور به میزان یکهزار و ‪ ۲۰۰کیلومتر، تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه و آزاد راه،اصلاح موضعی یکهزار نقطه پرحادثه و ایمن‌سازی شبکه راه‌ها از جمله برنامه‌های در دست اجرا در سال ‪ ۸۷است.

بخارایی افزود: همچنین در سال جاری ‪ ۸۰۰دوربین کنترل سرعت در شبکه راه‌ها به منظور مدیریت سرعت نصب می‌شود تا امنیت خاطر بیشتری برای مسافران جاده‌ها فراهم شود.

وی، از تامین روشنایی به طول ‪ ۵۰۰کیلومتر در محورهای ارتباطی، ایمن‌سازی یک هزار و  ۲۰۰مدرسه حاشیه راهها، استقرار ‪ ۳۰دستگاه کنترل توزین در حال حرکت در شبکه و تجهیز ‪ ۱۷گردنه کشور به دستگاه مدار بسته را از دیگر اقدامات برای ایمن‌سازی و توسعه راههای کشور بیان کرد.

معاون وزیر راه و ترابری اظهار داشت:برای انجام عملیات راهداری، ایمن سازی و توسعه شبکه راه‌های کشور در سال ‪ ۸۷حداقل پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ستادی و هشت هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه می‌شود.

بخارایی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل مسافری کشور و استان گلستان افزود: تلفات جاده‌ای استان گلستان در ایام نوروز امسال ‪ ۲۳درصد کاهش داشته که این استان می‌تواند به عنوان نمونه در کشور از این حیث قلمداد شود.

به گفته بخارایی، این در حالی است که تصادف موتورسواران در این استان بیشتر از استان‌های مشابه بوده و در این راستا به موتورسواران سفارش می‌شود که در هنگام استفاده از این وسایل، نکات ایمنی را به دقت رعایت کرده و تا جای ممکن از وسایل ناوگان عمومی استفاده نمایند.

وی ادامه داد: از آنجایی که این استان در کریدور شمالی و شرق و غرب منطقه واقع شده و استانی سیاحتی و گردشگری است امید است با تعامل و همکاری بیش از پیش همه دستگاههای ذیربط، نیازهای حمل و نقلی استان برطرف شده و ایمنی پایدارتری در سطح شبکه راههای آن برقرار شود.

وی تصریح کرد:بنابراین نیاز است که بیش از گذشته در این بخش سرمایه گذاری شود و طرح‌های راهداری منطقی‌تر از گذشته همچون طرح پاک در این استان به عنوان پایلوت اجرا شود و به شبکه راههای کشور تسری یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین لازم است تمام قابلیتهای بخش راهداری استان در صدا و سیمای راهبران منعکس شود و به رفتارسازی و ایجاد فرهنگ ایمنی در مردم بیشتر پرداخته شود.

کد خبر 47894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز