پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵
۰ نفر

جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت (صمت) حاکی از ۲/۵ برابر شدن واردات گوشی همراه در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است. 

واردات موبایل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در ۸ ماهه نخست امسال مجموعا ۸ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۹۶ عدد گوشی همراه در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به واردات ۳ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۳۳۳ گوشی همراه ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲/۶ درصد افزایش داشته است. 

آمارهای منتشرشده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد در این مدت ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۰۰ گوشی مسافری و ۵ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۹۶ گوشی همراه واردی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به ۸ ماهه اول سال گذشته به ترتیب ۱۱۷/۸ و ۱۷۹/۳ درصد افزایش داشته است. 

این در حالی است که طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی مصرف کشور به صورت ماهانه چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه است، اما اخیرا رئیس این انجمن گفته بود در حال حاضر شرکت‌های واردکننده با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش مواجه هستند و در صورت ادامه این روند به احتمال زیاد بازار شب عید متلاطم خواهد بود. 

در این میان به نظر می‌رسد تولید گوشی همراه در ۸ ماهه نخست امسال با کاهش مواجه بوده، به‌طوری‌که در این مدت ۲۴۶ هزار و ۶۶۱ گوشی همراه تولیدی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به ثبت ۲۹۱ هزار و ۲۲۰ عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۵/۳ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تولید موبایل در ۷ ماهه امسال رشد ۷/۲ داشته است. 

کد خبر 479136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha