استاندار هرمزگان روند برنامه‌ریزی توسعه سواحل مکران را صحیح و منطقی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر روند توسعه این سواحل باید تسریع شود.

هرمزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون همتی در نشست شورای راهبری توسعه سواحل مکران اظهار کرد: طرح توسعه سواحل مکران با استفاده از تجارب ارزنده ملی و بین‌المللی، مراحل مفهوم‌سازی، نظریه‌پردازی، مطالعه، تصویب و ابلاغ اسناد توسعه را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی افزود: این طرح اکنون نیازمند عملیات عمرانی گسترده و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی در منطقه مکران است.

استاندار هرمزگان با تأکید بر سرعت بخشی به روند این توسعه، گفت: تحقق تسریع در توسعه سواحل مکران منوط و مشروط به تعیین سازوکار دقیق و کاربردی تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها و واگذاری اختیارهای لازم به دستگاه‌ها با محوریت استانداری‌های دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

همتی  تصریح کرد: با اعطای اختیارات مناسب، همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی می‌توانند امکانات خود را در راستای اجرای طرح توسعه سواحل مکران فعال کنند و در کنار آن از حمایت‌های ملی نیز برخوردار خواهند بود.

سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم واصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پساب ندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش‌های مختلف با توجه به فرمایش‌ها و تأکید مقام معظم رهبری به‌صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرارگرفته است.

۵۰ تا ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی درصدد هستند بارونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب‌وکار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.

سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه‌گذاران و توسعه و عمران شهرستان‌های جاسک، سیر یک و میناب در شرق استان هرمزگان است.

کد خبر 479536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha