شمار مرگ‌های ناشی از گونه جدید ویروس کورونا که در سراسر چین گسترش یافته است، به ۱۰۶ نفر رسید و نخستین قربانی این شیوع در پکن پایتخت این کشور گزارش شد.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز گرچه موارد بیماری ناشی از کورونا ویروس جدید در حال افزایش است، همه موارد مرگ و میر به جز شش مورد در شهر ووهان در مرکز چین رخ داده است.

موارد عفونت با این ویروس جدید که در اغلب افراد علائم شبیه آنفلوانزا ایجاد می‌کند، در کشورها دیگر جهان عمدتا کشورهای مجاور چین گزارش شده است. سریلانکا و کامبوج آخرین کشورهایی هستند که به این فهرست افزوده شده‌اند.

شهر ووهان با ۱۱ میلیون نفر جمعیت در ایالت هوبئی در مرکز چین که ظاهرا شیوع ویروس از آن منشا گرفت، تحت قرنطینه قرار دارد و تقریبا همه وسائل حمل و نقل عمومی متوقف  و گردهمایی‌های عمومی تعطیل شده‌اند.

در تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس در چین،‌ده‌ها میلیون نفر دیگر نیز در ایالت هوبئی تحت درجات گوناگونی از محدودیت مسافرت قرار دارند.

میزان تلفات روز سه‌شنبه از ۸۱ نفر در روز قبل به ۱۰۶ نفر افزایش یافت. شمار کلی عفونت‌ها در چین نیز در روز دوشنبه از ۲۸۳۵ نفر در روز یکشنبه به ۴۵۱۵ نفر در روز دوشنبه افزایش یافت.

بازارهای سهام به کمترین مقدار در سه ماه گذشته افت کرد و یوآن، واحد پول چین نیز به پایین‌ترین قیمت از ابتدای سال ۲۰۲۰ رسید.

ویروس جدید که به طور رسمی «کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹» نامگذاری شده است، می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد ذات‌الریه شود، اما هنوز دقیقا معلوم نیست که چقدر خطرناک و مرگبار است و توانایی انتقال انسان به انسان آن در چه حدی است.

مقامات چین می‌گویند دوره نهفتگی بیماری – یعنی دوره‌ای که فرد دچار عفونت ویروسی است، اما علامتی ندارد- بین یک تا ۱۴ روز متفاوت و ویروس حتی در این دوره نهفتگی می‌تواند از فردی به فرد دیگری منتقل شود.

اگر این موضوع درست باشد، کنترل همه‌گیری ویروس مشکل‌تر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت دوره نهفتگی ویروس را بین دو تا ۱۰ روز تخمین می‌زند.

از طرف مقامات در ایالت هوبئیی در چین که حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد، از لحاظ اینکه به موقع در ابتدای شیوع ویروس به آن واکنش نشان نداده‌اند، مورد انتقاد فزاینده قرار گرفته‌اند.

شهردار شهر ووهان مرکز ایالت هوبئی، در مورد نادری از انتقاد از خود در مقابل در چین، این هفته اعتراف کرد که مدیریت بحران در شهر به درستی انجام نشده است و گفت مایل است استعفا دهد.

لی ککیانگ، نخست‌وزیر چین نیز این هفته برای تشویق کارکنان پزشی به تشدید اقدامات برای مهار این شیوع به شهر ووهان رفت و قول کمک‌های بیشتر را داد.

نخست‌وزیر چین مبارزه با کوروناویروس را فرماندهی می‌کند| شمار کشته‌شدگان به ۸۱ نفر رسید

کد خبر 481079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha