مدیر اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۱۱ از نصب ۵ المان به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، در میدان‌های این منطقه خبر داد.

نقاشی دیواری

همشهری آنلاین/ فاطمه عسگری نیا: «اشکان بیات» با بیان این خبر در گفت­ وگو با خبرنگار ما گفت: «این ۴ المان  نوری با مضامین گرامیداشت دهه فجر ، در میادین راه آهن، پاستور، قزوین و منیریه نصب شد. »

او ادامه داد: «این المان­ها در ابعاد ۴ در ۴ از جنس فلز ساخته شده و با  نورپردازی زیبا ، جلوه­ ای ویژه به میادین شهر تهران و منطقه ۱۱ در ایام الله دهه فجر بخشیده است. »

مدیر اداره زیبا سازی شهرداری منطقه ۱۱ یادآور شد:  « تمامی المان های فوق با موضوع انقلاب طراحی و ساخته شده است اما در بین این المان ها، برای نخستین ­بار در کشور، المانی با موضوع «گام دوم انقلاب»  (شعار مقام معظم رهبری)، به همت شهرداری منطقه ۱۱ طراحی و ساخته شده که در میدان قزوین به نمایش درآمده است. »

بیات در بخش دیگر سخنان خود، تمرکز بر طراحی المانهای شهری برای افزایش زیبایی بصری منطقه را از اولویت­های کاری اداره زیباسازی منطقه ۱۱ برشمرد و اظهار داشت: «علاوه بر المان­‌های طراحی  شده برای ایام الله دهه فجر، ۵ المان نیز برای ایام نوروز طراحی شده و در دست ساخت است، علاوه بر این نیز ۵۰ «استیکر» از جنس «کارتن پلاست» با عنوان تبریک سال نو، در منطقه طراحی شده و در دست ساخت است. »

رونمایی از بزرگترین نقاشی از طهران قدیم بر جداره خیابان جمهوری

رئیس اداره زیبا سازی منطقه ۱۱ در ادامه از رونمایی بزرگترین نقاشی دیواری از طهران قدیم در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: « به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین نقاشی از طهران قدیم به ارتفاع ۲۴ و به طول ۶۰ متر که توسط اداره زیبا سازی این منطقه تصویرگری شده است ؛ بر جداره خیابان جمهوری رونمایی خواهد شد.»

بیات با بیان این که این نقاشی دیواری که تصویری از میدان حسن آباد قدیم است بر روی جداره بیمارستان نجمیه طراحی و آماده شده است ،اظهار داشت:«‌ این نقاشی دیواریدر  متراژ ۱۴۴۰ متر مربع اجرا شده است و یکی از بزرگترین تصویرهای نقاشی شده از طهران قدیم است که در بخش مرکزی شهر تهران اکران می شود.»

او یادآور شد:« اکران تصاویر تهران قدیم در قالب نقاشی دیواری از برنامه های اداره زیبا سازی شهرداری منطقه ۱۱ است و طرح های اماده و مورد تائید سازمان زیباسازی شهرداری تهران به نوبت روی جداره های پایتخت اجرا می شوند . نقاشی دیواری میدان حسن آباد قدیم اولین نقاشی دیواری بود و دومین نقاشی دیواری تاریخی تا قبل از سال نو در منطقه رونمایی خواهد شد.

کد خبر 481598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha