به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، صفا صبوری دیلمی با بیان اینکه تونل-زیرگذر خیابانهای استاد معین و آزادی اولین تونل و زیرگذری است که یک سوم مساحت آن به عابر پیاده و دوچرخهسواران اختصاص داده شده است، عنوان کرد: ایستگاه اتوبوس خط ویژه در بالای این تونل قرار دارد و پل عابر پیادهای هم در بالای ایستگاه اتوبوس پیشبینی شد. این پل عابر پیاده باید جمعآوری شود تا شهروندان با فاصله ارتفاعی کمتر از پیادهروهای خیابان آزادی و ایستگاه اتوبوس خط ویژه وارد طبقه بالایی تونل شوند؛ سپس به صورت ایمن و ایزوله شده در تونل عبور کنند.
به گفته معاون فنی و عمران شهرداری تهران، تونل-زیرگذر خیابانهای استاد معین و آزادی اولین تونلی است که شهروندان و خودروها به صورت همزمان میتوانند از آن استفاده کنند.
صبوری دیلمی در مورد ساخت این پروژه توضیح داد: این تونل توسط مدیریت شهری گذشته در سال ۱۳۹۳ شروع و سال ۱۳۹۵ به علت مخالفت پلیس راهنمایی و رانندگی با نقشه طراحی شده متوقف شد. مدیریت شهری فعلی این پروژه را در سال ۱۳۹۶مورد بازنگری و طراحی مجدد قرار داد. در مرداد سال ۱۳۹۷ طراحی اصلی آماده و به پیمانکار بابت اجرا ابلاغ شد. از مرداد ماه سال گذشته تا بهمن ماه سال ۱۳۹۸ این پروژه تکمیل شد؛ یعنی بیش از یک سال و نیم بخش اعظم پروژه به پایان رسید.
معاون فنی و عمران شهرداری تهران اظهار کرد: مدیریت شهری گذشته ۱۶.۷ درصد از پروژه تونل-زیرگذر خیابانهای استاد معین و آزادی را انجام داد و باقی آن را مدیریت شهری فعلی به سرانجام رساند.
نظر شما