عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح (جنوب به جنوب) بزرگراه شهید چمران و دسترسی به کوی نصر به‌ زودی آغاز می‌شود.

تقاطع غیر همسطح گیشا

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: آبان ماه امسال خبری مبنی بر تغییر طراحی زیرگذر گیشا و عدم دسترسی به این خیابان در رسانه ها به نقل از معاون فنی و عمران شهرداری تهران منتشر و اعلام شد که دوربرگردان غیرهمسطح در بزرگراه شهید چمران ایجاد می‌شود تا شهروندان بتوانند از طریق این دوربرگردان وارد خیابان کوی نصر (گیشا) شوند. اما با گذشت ۳ ماه از اعلام این خبر، اتفاقی در محله رخ نداد و تنها کار اجرایی نصب بنری در بزرگراه شهید چمران بود. این موضوع باعث گلایه شهروندان و به ویژه ساکنان محله کوی نصر شد تا جایی‌که دبیر شورایاری محله کوی نصر در جلسه اعضای شورایاری منطقه ۲  اعتراض اهالی را مطرح و خواستار پیگیری مدیران شهری شد. در پاسخ به این گلایه «محمدرضا کرمی» معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۲ گفت:« این پروژه توسط شهرداری تهران پیگیری می‌شود و شهرداری منطقه فقط شرایط تجهیز کارگاه را مهیا کرده و اکنون بخشی از پارکینگ بوستان گفتگو به کارگاه ساخت پل روگذر اختصاص یافته است. از طرفی معاونت در حال شناسایی پیمانکار است. »

اما برای ساکنان محله کوی نصر (گیشا) زمان شروع و پایان پروژه اهمیت داشت. به همین دلیل سراغ «صفا صبوری دیلمی» معاون فنی و عمرانی شهردار تهران رفتیم. او با اعلام این خبر که به زودی عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح(جنوب به جنوب) بزرگراه شهید چمران شروع می شود افزود:«با بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح علاوه بر فراهم شدن، مسیر تردد از باند جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران به باند شمال به جنوب این بزرگراه و دسترسی مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران به خیابان گیشا هم ایجاد می شود. همچنین امکان دسترسی از مسیر شرق به غرب بزرگراه جلال آل احمد به خیابان گیشا هم تسهیل خواهد شد.»

ماکت محدوده پروژه زیرگذر گیشا و ساخت دوربرگردان

او اجرای این تقاطع غیرهمسطح را در راستای اصلاحات صورت گرفته در طرح اولیه پروژه احداث زیرگذر کوی نصر دانست و گفت:«پس از اصلاح  دسترسی بزرگراه شهید چمران به خیابان گیشا و حذف مسیر ورودی زیرگذر به این معبر، طراحی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید چمران در محدوده بوستان گفتگو در دستور کار قرار گرفت تا به این ترتیب یک مسیر دسترسی اصولی از بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد به خیابان گیشا ایجاد شود. »

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اجرای پروژه زیرگذر کوی نصر براساس طرح اولیه نه تنها کیفیت زندگی در خیابان گیشا را کاهش می‌داد بلکه به دلیل افزایش احتمال پس زدن ترافیک در مسیر زیرگذر تا بزرگراه‌های جلال آل احمد و شهید گمنام، بر مشکلات ترافیکی موجود در محل تقاطع اضافه می‌کرد.»

بر اساس طرح پیش بینی شده ،محل دوربرگردان از محدوده پارکینگ بوستان گفتگو بوده و پس از آن دسترسی شهروندان به خیابان گیشا از طریق پارکینگ بوستان و سپس خیابان جواد فاضل فراهم می شود.

کد خبر 482476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha