چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

هشهری آنلاین: گردان‌های شهید عز‌الدین القسام، شاخه نظامی حماس مسئولیت به هلاکت رسیدن یک افسر صهیونیستی در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را به عهده گرفت.

به گزارش فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از مجاهدان گردان‌های قسام چهارشنبه (21 فروردین)در کنفرانسی خبری در نزدیکی محل اجرای عملیات گفت: مجاهدان قسام متجاوزان صهیونیست را در شرق منطقه "القراره" در خان یونس در جنوب نوار غزه به رگبار گلوله بستند و طی آن یک فرمانده صهیونیستی به هلاکت رسید و عده‌ای دیگر نیز مجروح شدند. وی افزود: در این عملیات همچنین یک مجاهد عضو این گردانها به شهادت رسید.

این مبارز قسام همچنین گفت: ما موفق شدیم لوازم شخصی افسر به هلاکت رسیده را به غنیمت بگیریم و آن را در این کنفرانس خبری به مردم نشان دهیم.

وی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی در زمینه حمله گسترده نظامی به نوار غزه تاکید کرد، دشمن صهیونیستی هرگز نخواهد توانست در برابر مقاومت و جانفشانی‌های مبارزان فلسطینی ایستادگی کند.
رژیم صهیونیستی صبح چهارشنبه به کشته شدن یکی از افسران نظامی خود و زخمی شدن چند تن دیگر به دست مبارزان فلسطینی در شرق استان خان‌یونس در جنوب نوار غزه اعتراف کرد. سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک نظامی این رژیم امروز در جریان درگیری با گروه‌های فلسطینی در غزه کشته شده است.

این سخنگوی گفت در تبادل آتش میان نظامیان اسرائیل و نیروهای فلسطینی، یک نظامی اسرائیلی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. همچنین در جریان این درگیری‌ها یکی از فعالان فلسطینی نیز به شهادت رسید و یک تن دیگر زخمی شد.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس در واکنش به این عملیات گفت: این عملیات قهرمانانه درسی بزرگ برای اشغالگران پیش از هر گونه حماقت آنان برای حمله گسترده نظامی به نوار غزه، است. ابوزهری در مصاحبه ای خبری ضمن تقدیر از جانفشانی‌های گردان‌های شهید عز الدین قسام تاکید کرد، عملیات اخیر مجاهدان قسامی در منطقه القراره که به هلاکت و مجروح شدن شماری از نظامیان صهیونیست منجر شد نشان دهنده میزان آمادگی گردان‌های قسام و دیگر گروه‌های مقاومت برای مقابله با هر گونه حمله اشغالگران به نوار غزه است.

این در حالی است که روزنامه "الجریده" چاپ کویت به نقل از آنچه منابع ناشناس فلسطینی نامید، مدعی شد: جنبشهای حماس و جهاد اسلامی فلسطین درباره توقف حملات موشکی مبارزان فلسطینی از نوار غزه به شهرکهای صهیونیست‌نشین جنوب فلسطین اشغالی به توافق رسیده‌اند.

به گفته این منابع، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و رمضان شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی توافق کرده‌اند از شلیک موشکهای دست ساز فعالان فلسطینی از نوار غزه به سوی شهرکهای صهیونیست‌نشین در جنوب تل‌آویو جلوگیری کنند. به نوشته این روزنامه، این توافق پس از دیدار و گفتگوی سه ساعته خالد مشعل و رمضان شلح در یکی از دفاتر جنبش حماس در دمشق حاصل شد.

کد خبر 48266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز