رحیم‌آباد شهری در بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر گیلان است؛ مهم‌ترین و معروف‌ترین منطقه گردشگری این بخش اشکورات است که گردشگران و طبیعت‌دوستان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

اشکورات

همشهری آنلاین-مریم ورشوئی: برای رسیدن به گیلان سه محور شرقی، جنوبی وغربی وجود دارد. محور شرقی از چابکسر شهرستان رودسر آغاز می‌شود. کسانی که ازمازندران وارد گیلان می‌شوند در ابتدا وارد چابکسر و کلاچای می‌شوند. بعد از گشت و گذار در کلاچای می‌توانید دومسیر را در پیش بگیرید. مسیر اول این است که از روستای سیاهکلرود به نگین ییلاقات گیلان یعنی جواهردشت برسید. یا این‌که از رحیم‌آباد  به سمت منطقه اشکورات حرکت کنید. فاصله کلاچای تا رحیم‌آباد ۱۰ کیلومتر است. در رحیم‌آباد می‌توانید نقاط گردشگری ویژه‌ای را ببینید.  

قلعه طول‌لات

قلعه طول لات جزو آثار باستانی رحیم‌آباد است. این قلعه در پایین دست پلرود قرار دارد. مناظر بکر در ارتفاع قلعه بسیار دیدنی است. همچنین از سنگ و گچ برای ساخت این بنا استفاده شده است.  برای دسترسی به قلعه پس از ورود به شهر رحیم آباد و گذشتن از اشکورات و سپس زیاز با طی مسافت ۸ کیلومتر وارد محدوده سد خاکی پلرود خواهید شد. از ضلع شمالی و در ارتفاعی نه چندان بالاتر از جاده، این قلعه زیبا به چشم می‌آید. در نهایت مسیر ورودی به قلعه را باید پیاده طی کنید.  

اشکورات

اشکورات از جنوب به قزوین، از مغرب به املش و رودبار الموت، از شرق به بخش کوهستانی شهرستان رامسر و از شمال به دامنه‌های کوهستانی رحیم آباد متصل است. این منطقه وسیع یکی از زیباترین نقاط کشور محسوب می‌شود، زیرا جنگل، کوهپایه، دشت، مرتع و قله‌های زیبا را با هم دارد. به‌همین دلیل گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند.

سجیران

سجیران، روستایی از توابع دهستان اشکورسفلی بخش رحیم‌آباد است. آبشار سجیران در ۲۰ کیلومتری جنوب رحیم‌آباد یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است. این آبشار ۶۰ مترارتفاع دارد. چشمه سجیران نیز به دلیل خواص درمانی مورد توجه اهالی این منطقه است.

دهستان شوئیل

شوئیل یکی از دهستان‌های بخش رحیم آباد است و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این روستای ییلاقی آب و هوا و مناظر بکری دارد.

گورستان تله‌سر

تله‌سر روستایی از توابع بخش رحیم‌آباد است که در دهستان شوئیل قرار دارد. گورستان آستانه ورلرده تله‌سر مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.  این اثر در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسیده است.

آبشار آسمان‌رود

دره آسمان‌رود در ۴۲ کیلومتری بخش رحیم آباد واقع شده است.  در این دره چشمه‌ها و آبشار بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد که به آبشار آسمان‌رود معروف است.

غار وادار

غار وادار در شرق روستای دلیجان در ۴۷ کیلومتری بخش رحیم‌آباد قرار دارد. این غار در امتداد سرچشمه رودخانه آسمان‌رود و بسیارکهن است.  

کوه عروس و داماد روستای زیاز 

کوه عروس و داماد یکی از عجایب اشکورات است که در روستای زیاز و در ۲۶ کیلومتری بخش رحیم آباد واقع شده است. در بالاترین نقطه این کوه دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد قرار دارد. طبق روایت محلی‌ها در گذشته‌های دور پسر و دختری بدون اجازه والدین خود زندگی زناشویی خود را آغاز می‌کنند تا این‌که به‌دلیل بی‌حرمتی مورد عاق والدین قرار می‌گیرند و در نقطه‌ای که در حال حاضر به «عروس و داماد» معروف است، به شکل دو انسان تبدیل به سنگ می‌شوند.

آبشار میلاش

آبشار میلاش یکی از زیباترین آبشارهای گیلان است که  در روستای میلاش و منطقه زیبای اشکورات قرار دارد. از روستای میلاش تا آبشار حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در پیش دارید.  شما در این مسیر از کنار باغ‌های فندق و دشت‌های گل‌گاوزبان می‌گذرید.  

دریاچه شَوَک

دریاچه شوک در روستای شوک اشکورات رحیم آباد قرار دارد و آب زراعی زمین‌های کشاورزی و باغ‌های منطقه را تامین می‌کند. منظره این سد به‌ویژه در فصل‌هایی که مه می‌گیرد بسیار دیدنی است.

دره چاکرود و طیولا

دره چاکرود از بالادست رحیم‌آباد و از منطقه‌ای به نام طیولا آغاز و به سمت دریای خزر سرازیر می‌شود. برای رفتن به این دره باید طبیعت‌گرد حرفه‌ای و امکانات خاصی داشته باشید، زیرا دره‌پیمایی در این دره بدون راهنما و تجهیزات خطرناک است.  این دره، اما بسیار زیباست و درجاهایی برای پیمایش آن نیز باید شنا کنید.

کد خبر 483074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha