یاهو در آستانه اعلام این خبر است که قصد دارد تبلیغات جستجو از گوگل را هم به عنوان بخشی از اقدامی آزمایشی که ممکن است به همکاری گستردهتر بین آن دو در آینده بینجامد،بپذیرد.
به گزارش وبسایت وال استریت ژورنال این آزمایش کوتاه مدت تنها درصد بسیار محدودی از کلمات جستجوشده در یاهو را در برمیگیرد و طوری طراحی شده است که تا دو طرف به ارزیابی درآمدهای بالفوه ناشی از یک توافق گستردهتر برای برونسپاری تبلیغ جستجو بپردازند.
به گفته این منبع آگاه این دو شرکت اینترنتی همچنین در مورد چنین توافقی به عنوان بخشی از تلاش یاهو برای یافتن گزینههای دیگر در مقابل پیشنهاد مایکروسافت برای یاهو در حال مذاکره بودهاند.
به گفته این منبع آگاه یاهو همچنین هنوز در حال مذاکره با AOL وابسته به شرکت تایم – وارنر در مورد اتحادی بالقوه است.