شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارلمان مقدونیه انحلال خود را اعلام کرد تا بدین ترتیب راه را برای برگزاری انتخابات جدید باز کند.

خبرگزاری سوئیس از اسکوپیه گزارش داد، بنا به اعلام لیوبیسا جورجیفسکی، رییس پارلمان، پس از مذاکرات دو روزه سرانجام شب گذشته 70 نماینده از 120 نماینده به انحلال پارلمان رای مثبت دادند.

مخالفان پیش از رای گیری سالن را ترک کردند و به همین دلیل این طرح رای منفی نداشت. انتخابات جدید احتمالا اواسط ماه ژوئن برگزار خواهد شد، زیرا حداکثر فرجه زمانی برای برگزاری انتخابات جدید پس از انحلال پارلمان 60 روز است.

دولت نیکلا گرووسکی، نخست‌وزیر مقدونیه در مناقشه بر سر به رسمیت شناختن کوزوو در هم شکست. بر اثر این مناقشه، حزب دموکراتیک آلبانیایی‌ها (DPA) تصمیم به خروج از ائتلاف گرفت که بدین ترتیب گرووسکی از حزب محافظه‌کار VMRO-DPMNE اکثریت را در پارلمان از دست داد.

گرووسکی تاکید کرد انتخابات جدید ربطی به خواسته‌های مقدونیه برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا نخواهد داشت. ناتو در اجلاس سران این پیمان نظامی در بخارست که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، پذیرفتن مقدونیه را در جمع خود به دلیل مقاومت شدید یونان به زمانی نامعین موکول کرد.

پیش‌شرط مطرح شده رفع مناقشه اسمی است که از 17 سال پیش بر سر استفاده از نام «مقدونیه» وجود دارد. منطقه‌ای با نام مقدونیه در شمال یونان نیز واقع شده است.

کد خبر 48438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز