رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همکاری مردم بهترین راه پیشگیری از کرونا است، گفت که دستورالعمل مقابله با کروناویروس تهیه و در اختیار شهرداری قرار گرفت.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ناهید خداکرمی اظهار داشت: این دستورالعمل که با همکاری کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل و عمران تهیه شده، طی نامه‌ای برای پیروز حناچی شهردار تهران ارسال شد.

وی افزود: در این نامه تاکید شده است که دستورالعمل وزارت بهداشت در اماکن عمومی به ویژه پارک ها و ایستگاه های مترو نصب و در در معرض دید عموم قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس این دستورالعمل پلاک محلول ضد عفونی در ورودی های ایستگاه های مترو و اتوبوس نصب می شود.

به گفته خداکرمی در این دستورالعمل تاکید شده است که کابین ها، دستگیره ها و صندلی های اتوبوس و مترو پس از هر بار تردد مبدا و مقصد ضدعفونی شود.

وی ادامه داد: برای محافظت از کارکنان شهرداری و رانندگان حمل و نقل عمومی هم اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول تأکید کرد که مدیریت بحران شهرداری تهران، شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال حاضر در آماده باش هستند و صبح امروز نیز جلسه اضطراری با شهردار تهران داشته اند.

وی با بیان اینکه مردم شهر تهران بهترین افرادی هستند که می توانند با رعایت بهداشت فردی مانع انتقال ویروس کرونا به شهر شوند، تاکید کرد: مردم از انداختن آب دهان بر زمین جلوگیری کنند و حتماً در ترددهای خود مواد ضدعفونی کننده به همراه داشته باشند.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین شهروندان از سفرهای غیرضروری حضور در تجمع و مهمانی های خانوادگی غیرضروری پرهیز کنند.

خداکرمی  با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی که این ویروس در شهر قم مشاهده شده، اقدامات پیشگیری و درمان در قم می تواند از شیوع این بیماری در سایر استان‌ها جلوگیری کند، اظهار داشت: بهتر است تردد در قم ممنوع شود و مبادی ورودی و خروجی این شهر بسته شود.

وی گفت: در حال حاضر نباید با ملاحظات خاص رفتار کرد بلکه باید تلاش کنیم این بیماری پیشگیری و درمان شود.

مسئولان وزارت بهداشت روز گذشته از مشاهده مبتلایان به ویروس کرونا در شهر قم خبر دادند که ساعتی پس از انتشار این خبر، دو فرد مبتلابه این ویروس فوت کردند.

کد خبر 485494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha