مقامات ایتالیا در مواجهه با افزایش موارد بیماری کورونا به بیش از ۱۰۰ مورد، اقدامات سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از انتشار ویورس کورونا در شمال این کشور اعمال کرده‌اند، از جمله جریمه کردن هر کسی که در هنگام ورود یا خروج از نواحی شیوع بازداشت شود.

corona Italy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین پلیس در ۱۱ شهرک شمال ایتالیا - عمدتا در منطقه لومباردی در حال گشت زدن است- که انتقال محلی موارد بیماری رخ داده و این شهرک‌ها در قرنطینه هستند.

اقدامات در این باره پس از آن تشدید شد که یک مرد ایتالیایی ۷۸ ساله به علت ابتلا به ویروس درگذشت. آزمایش پس از مرگ یک زن ۷۷ ساله روز شنبه در لومباردی نیز ثابت کرد که او به ویروس آلوده است، اما هنوز روشن نیست که آیا ویروس عامل مرگ او بوده است یا نه. ظاهرا این زن در حال بهبودی از ذات‌الریه بوده است و از بخش اورژانس یک بیمارستان در کودوگنو در نزدیک شهرک لودی دیدار کرده است. دیدار این زن از این بخش اورژانس چند ساعت پس از آن صورت گرفته بود که یک مرد ۳۸ ساله دچار عفونت با ویروس کورونا در آنجا درگذشته بود.

تا صبح روز یکشنبه، موارد عفونت با ویروس کورونا در ایتالیا شامل ۸۹ مورد تایید شده در منطقه لومباردی در شمال این کشور (شامل دو مورد در شهر میلان پایتخت صنعتی آن)، ۱۶ مورد در ونتو، ۳ مورد در پیدمونت (شامل دو مورد در شهر تورین) و دو مورد در امیلیا – روماگنا است.

در حال حاضر حدود ۵۰۰۰۰ نفر از ساکنان این شهرها تحت قرنطینه قرار دارند و به آنها گفته شده است در خانه بمانند و از تماس اجتماعی دوری کنند و مدارس، فروشگاه‌ها و سایر کسب‌وکارها به جز داروخانه‌ها تعطیل شده‌ و  جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی از جمله مسابقات فوتبال سری A لغو شده‌اند.

کد خبر 486334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha