همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، لوازم ایمنی مانند ماسک، ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست، دستکش پلاستیکی و الکل در بسیاری از داروخانه‌های کشور نایاب شد و تعداد دیگری از داروخانه‌ها نیز اقدام به گرانفروشی این کالاها به خصوص ماسک کردند. در این میان سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور خبر داده که ۱۸ داروخانه در کشور به دلیل گرانفروشی ماسک پلمب شده‌اند.

داروخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یاسر رایگانی از ادامه برخورد با محتکران و گرانفروشان ماسک خبر داد و گفت: این اقدام در حال انجام است و تاکنون ۱۸ داروخانه در سراسر کشور به دلیل گرانفروشی ماسک پلمب شده‌اند.

وی در مورد آخرین اقدامات انجام‌شده در برخورد با گرانفروشان و محتکران ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده، اظهار کرد: گشت‌های مشترک ویژه کنترل و برخورد با احتکار و گرانفروشی ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده در سراسر کشور انجام می‌شود و تاکنون در استان‌های آذربایجان شرقی ۷ داروخانه، البرز ۳ داروخانه، کهگیلویه و بویراحمد ۳ داروخانه، اردبیل ۲ داروخانه و کرمانشاه، قزوین و زنجان هرکدام یک داروخانه به دلیل گرانفروشی ماسک، خودداری از عرضه و عدم حضور مسئول فنی پلمب شده است.

رایگانی افزود: همچنین در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان و گیلان انبارهای ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده کشف و پلمب شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: اولویت ما این است که ماسک‌ها بلافاصله توزیع و برای متخلفان تشکیل پرونده شود و طبق هماهنگی با قوه قضائیه امیدواریم محتکران و گرانفروشان ماسک به عنوان اخلالگران در نظام سلامت کشور مجازات شوند.

کد خبر 486604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha