یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه می‌گویند تعطیلی مدارس در اصفهان به ستاد ملی کرونا مربوط می‌شود زیاد حرف درستی نیست چرا که طبق قانون، استاندار این اختیار را دارد که در زمان‌های اضطراری تصمیمات لازم را برای حفاظت از شهروندان اتخاذ کند.

محمدجواد ابطحي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمدجواد ابطحی در خصوص تعطیل نشدن مدارس در استان اصفهان، اظهار کرد: همان‌طور که رئیس مجلس هم اعلام کرد اختیار تعطیلات کلی در کشور با شورای عالی امنیت ملی است، اما در استان‌هایی که در معرض واگیر ویروس کرونا قرار دارند مدیران استانی اختیار تصمیم‌گیری را دارند. استاندار اصفهان که رشته تخصصی‌اش مرتبط با پیشگیری از بیماری‌های واگیردار است باید به عنوان یک صاحب نظر و عالی‌ترین مقام اجرایی در استان در این خصوص تصمیم‌گیری کند و همان‌طور که در یزد که ویروس کرونا در آن دیده نشده است، اما مدارسش را تعطیل کرده‌اند باید در استان اصفهان هم مدارس را تعطیل کنند.

وی افزود: مدیران اصفهان ریسک‌پذیر نیستند و مدیرکل آموزش پرورش استان باید ورود جدی در این خصوص کند. سردرگمی که در خانواده‌ها و دانش آموزان ایجاد شده است قابل تأمل است اگرچه معتقدم تعطیلی مدارس به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد چراکه پدر و مادری که کارمند هستند و بیرون خانه کار می‌کنند در معرض ابتلا به این بیماری هستند و ممکن است بچه‌های خودشان را هم گرفتار کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس اقدامات خوبی برای جلوگیری از بیماری کرونا با ضد عفونی کردن صحن مجلس و آسانسورها انجام شده است، گفت: همان طور که این اقدامات پیشگیرانه را برای نمایندگان مجلس انجام دادند باید برای سایر مردم نیز همین تمهیدات را اتخاذ کنند چرا که همه انسان هستیم. باید ماسک رایگان، دستکش و مواد ضد عفونی کننده رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و با بسیج امکانات می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

ابطحی تصریح کرد: با گرمی هوا هم ویروس کرونا تا حد زیادی کنترل می‌شود. معتقدم با وجودی که تعطیلی مدارس در استان اصفهان تنها راه حل نیست، اما باید این کار انجام شود تا به سردرگمی خانواده‌ها و دانش آموزان پایان داده شود، همان‌طور که در بسیاری از استان‌ها مدارس تعطیل شده‌اند. امیدواریم استاندار اصفهان همین امروز تشکیل جلسه دهد و چند روز مدارس را تعطیل کنند چراکه برای جبران این تعطیلی می‌توان از معلمان درخواست کرد با برپایی کلاس‌های جبرانی این کسری آموزش را مرتفع کنند و حتی زمان امتحانات آخر سال را می‌توان تغییر داد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه می‌گویند تعطیلی مدارس در اصفهان به ستاد ملی کرونا مربوط می‌شود زیاد حرف درستی نیست چراکه طبق قانون، استاندار این اختیار را دارد که در زمان‌های اضطراری تصمیمات لازم را برای حفاظت از شهروندان اتخاذ کند. استاندار و فرماندار می‌توانند آیین‌نامه انضباطی تنظیم کنند، منتها از این اختیارات به دلایلی استفاده نمی‌کنند. برای مثال می‌توانند ساعات اداری در استان را تغییر دهند یا حتی تصمیم بگیرند تمام واحدهای تجاری ساعت ۸ شب تعطیل شود. استاندار اصفهان فرد دلسوزی است و باید در خصوص تعطیلی مدارس ورود جدی کند.

وی خاطرنشان کرد: البته منظور بنده این نیست که از ترس کرونا همه امور را تعطیل کنیم چراکه کار مردم زمین می‌ماند، اما می‌توانیم تمام وسایل مورد نیاز را برای مقابله با کرونا در اختیار ادارات قرار دهیم. از تمام کارمندان می‌توان تست کرونا گرفت همان طور که در مجلس هم همین کار را کردند. نمایندگان تافته جدا بافته نیستند و این امکانات باید در اختیار تمام مردم قرار گیرد. پس اگر اراده وجود داشته باشد این مشکل هم حل می‌شود.

کد خبر 486782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha