مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: ۴ رودخانه اصلی استان شامل قمرود، کرهرود، قره‌چای خنداب و ساوه به دنبال بارش‌های سنگین شبانه روز اخیر خروشان و سیلابی است ولی با تدابیر اتخاذ شده مشکلی ایجاد نشده است.

رودخانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عزت الله آمره‌ای چهارشنبه ۷ اسفند افزود: دبی پیک(آبدهی حداکثری) رودخانه اراک و دوآب خنداب به ترتیب به ۱۰ و ۱۱۰ مترمکعب در ثانیه رسیده و بارش‌های ۲ روز اخیر موجب شده تا دبی پیک سد کمال صالح در یک مقطع به ۱۵۰ متر مکعب برسد.

وی ادامه داد: میزان آبدهی(دبی) پیک سدالغدیر ساوه با بارش‌های اخیر به ۴۵ متر مکعب رسیده، اما هیچ‌کدام از سدهای استان سرریز نکرده و با وجود افزایش قابل توجه حجم آب رودخانه‌ها و سدهای استان تاکنون مشکل خاصی رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی ادامه داد: براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی این استان بارندگی‌ها تا اواخر امروز ادامه دارد و مردم شهری و روستایی ساکن در حریم رودخانه‌های این استان از نزدیک شدن به مسیل‌ها خودداری کنند.

آمره‌ای اظهار کرد: به دلیل حساسیت موضوع، نشست کارگروه سیلاب استان مرکزی با حضور دستگاه‌های اجرایی این استان روز گذشته برگزار و نقاط حادثه خیز شناسایی شده به اطلاع دستگاه‌های اجرایی متولی و فرمانداران رسیده است.

کد خبر 487137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha