همشهری آنلاین: اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل ایرنا؛ محور یکی از خبرهای امروز خبرگزاری جمهوری اسلامی در باره روزنامه ایران و ایرنا است:

محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : همانطور که وعده داده بودم که روزنامه ایران با یک تحول به صحنه باز خواهد گشت ، آن زمان فرا رسیده است.

وی سه شنبه شب در حاشیه افتتاح بیست و سومین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در محل اجلاس سران در مصاحبه با خبرنگاران افزود : انتشار این روزنامه هر وقت که برنامه‌های آن مهیا شود و خود را آماده ببیند، شروع خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با مدیر مسوول روزنامه ایران نیز گفت : این امر با زبان رسمی و در جای رسمی اعلام می‌شود و اینجا برای قرآن است و ربطی به این چیزها ندارد.

صفار هرندی تاکید کرد : حرفهایی که در گوشه و کنار مطرح می‌شود حتما بر اساس یکسری قراین است و من الان هیچ چیزی را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین " کاوه اشتهاردی " به عنوان مدیرعامل موسسه ایران نیز گفت : اسم ایشان را من نیز شنیده‌ام و این مطلب نیز امروز اعلام شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد : هنوز تغییر و تحولی صورت نگرفته است و هر وقت صورت گرفت، توضیح داده خواهد شد.

صفار هرندی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر مدیریت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت : در این مورد کلمه برکناری تعبیر خوبی نیست و جایگزینی شخص به جای ایشان است و هنوز هم چیزی رسما در این خصوص اعلام نشده ‌است.

وی در پایان از خبرنگاران درخواست کرد تا به جای این سوالات به سراغ برنامه مسابقات قرآن کریم بروند.

احمد خادم المله مدیرعامل ایرنا روز سه‌شنبه ‌اعلام کرد : از بازگرداندن امانت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استقبال می‌کنم.

وی درپی انتشار خبرهایی درباره تغییرات مدیریتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی و موسسه ایران، به خبرنگار ایرنا، گفت : اختلاف نظر درکار رسانه‌ای امری طبیعی است.

وی تاکید کرد : بنده و آقای صفارهرندی در زمینه‌های مختلف ازجمله مسوولیت روزنامه ایران و چگونگی اداره آن اختلاف نظر داشتیم و این را یک امر طبیعی می -دانم.

خادم‌المله گفت : چون احساس کردم نمی‌توانم با این شرایط به کار ادامه دهم لذا مسوولیت را برگرداندم، ضمن اینکه بنده قبلا هم درخواست استعفای خود را تقدیم رییس محترم جمهوری اسلامی کرده بودم.

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه در دو خبر جداگانه اعلام کرد که "جلال فیاضی" مدیرعامل ایرنا می‌شود و "کاوه اشتهاردی" مدیرعامل موسسه ایران شد.

کد خبر 4876

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز