دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

وحید سعیدی: فریدون جیرانی سرانجام نخستین سریال تلویزیونی خود با نام " مرگ تدریجی یک رویا" را آماده پخش کرد

 واین سریال قرار است طبق سیاست های جدید شبکه دوم سیما سه شب در هفته و در روزهای فرد روی آنتن برود.
تصویر همفری بوگارت در جاودانه کازابلانکا ناگهان روی تصویر تلویزیون می اید، یک افتتاحیه جذاب برای انونس سریالی ایرانی،سریالی که در ادامه متوجه می شوی همان سریال فریدون جیرانی است که تغییر نام داده و قرار است طبق اطلاعاتی که در زیر نویس می اید به زودی از شبکه دو پخش شود.

یکی از خبرگزاری‌ها در خبری اعلام کرد که این مجموعه جایگزین سرزمین سیز خواهد شد و از بیست ودوم فروردین ماه هر هفته پنجشبه ها شاهد پخش این اثر خواهیم بود ،اما رحمان سیفی آزاد سرپرست گروه فیلم وسریال شبکه دو در گفت و گویی با خبرنگار همشهری امارات اعلام کرد:

«طبق سیاست های جدید شبکه قرار است سریال های ایرانی براساس الگوی شبکه اول سیما سه روز در هفته روی آنتن برود و بر همین اساس روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه شاهد پخش سریال های ایرانی خواهیم بود و سریال «مرگ تدریجی یک رویا» برمبنای همین الگو پخش می‌شود.»

براساس برنامه ریزی انجام شده قراراست سریال در حال پخش «به خاطرمن» که فقط روزهای یک شنبه روی آنتن می رفت پخش سه شب در هفته خود را از پنج شنبه 22 فروردین ماه آغاز کند. با پایان یافتن پخش این اثر  شاهد نمایش سریال 13 قسمتی «جاده در دست تعمیر» به کارگردانی حسین تبریزی خواهیم بود و در ادامه سریال «مرگ تدریجی یک رویا» به روی آنتن می‌رود. با توجه به اتخاذ سیاست های جدید شبکه دو پخش فیلم های سینمایی از هفته آینده ازباکس سنتی خود یعنی سه شنبه ها خارج و به روز دوشنبه منتقل می شود و سریال خارجی معلم هم چهارشنبه ها روی آنتن می رود. اما پخش سریال «شهریار» به همان شکل سنتی یک روز در هفته در روزهای جمعه ادامه خواهد داشت.

با این اوصاف باید از چهارشنبه همین هفته شاهد پخش سریال "مرگ تدریجی یک رویا" باشیم .سریال که جیرانی آن را با نام "سفربه تاریکی" از اسفند 1385 با ضبط سکانس های مربوط به کشورترکیه آغاز کرد، که این مرحله از کار پس از حدود یکسال اسفند 86 با تصویر برداری  در بیش از 200 لوکیشن مختلف در تهران، شمال ایران و ترکیه به پایان رسید. آرمان زرین کوب درباره تغییر نام سریال به خبرنگار ما گفت:

"نام قبلی سریال اسم دست خورده‌ای بود که به شکل های مختلف برای آثار مختلف مورد استفاده قرار گرفته بود بنابراین ترحیح دادیم نام سریال را برای پخش تغییر دهیم که با نظر کارگردان نام "مرگ تدریجی یک رویا" که یک نام مفهومی است را برای آن انتخاب کردیم."

بنا به گفته فرامرز روشنایی مدیر روابط عمومی پروژه تاکنون تدوین 60 درصد ازکار توسط بهرام دهقانی و رضا شیروانی به پایان رسیده و 14 قسمت از مجموعه آماده پخش است و تدوین قسمت های باقی مانده ادامه دارد و کارن هماینفر نیز ساخت موسیقی متن آن را به پایان رسانده است.

جیرانی نخستین سریال خود را بر مبنای فیلمنامه‌ایی از علیرضا محمودی جلوی دوربین برده ودر آن به روایت داستان نویسنده جوانی به نام مارال عظیمی پرداخته که پس از انتشار اولین رمانش به نام "گیتی" به شهرت و اعتبار غیر منتظره‌ای می‌رسد. شهرتی که زندگی خانوادگی او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دانیال حکیمی، سامیه لک، ستاره اسکندری، هوشنگ توکلی، فریده سپاه منصور، مائده طهماسبی، آشا محرابی، مهسا کرامتی، شیوا خنیاگر، مهناز انصاریان، فریدون محرابی، علی کاظمی، نیلوفر محمودی، پوراندخت مهیمن، هایده حائری ، ناصر طهماسب (در نقش داریوش آریان) و هانده شن (بازیگر ترک) در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند همراه با پولاد کیمیایی که "مشرقی" جدید جیرانی در سریال "مرگ تدریجی یک رویا" است.

او در این اثر ایفاگر نقش آرارس مشرقی است. شخصیتی که فقط در سکانس های مربوط به ترکیه بازی دارد ودر 8 قسمت از کار شاهد حضور وی خواهیم بود. کیمیایی تجربه بازی دراین سریال را به دلیل درک بیشتر فضای کاررا بسیار لذت‌بخش توصیف کرده است.

سیروس عبدلی (مدیر تصویر‌برداری)، مشکین مهرگان (طراح هنری)، مهری شیرازی (طراح چهره پردازی)، ناصر انتظاری (صدابردار همزمان)، حسین ابوالصدق (صداگذاری و میکس)، رضا ترکمان (طراح جلوه‌های میدانی)، پیمان ابدی (مدیر گروه بدلکاران)، نادر پیرزاده (عکاس) و مجید کرباسیان (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز) دیگر همکاران جیرانی در تولید این اثر هستند.

همشهری امارات

کد خبر 48773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز