شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

کیکاووس زیاری: درام اجتماعی «تصادف» به‌صورت یک مجموعه تلویزیونی درمی‌آید.

اولین ساخته سینمایی پل هگیس در مقام کارگردان ۲ سال قبل به شکل حیرت‌انگیزی اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود کرد.

هگیس که فیلمنامه را نیز نوشته بود، به‌عنوان مدیر تولید با سازندگان مجموعه تلویزیونی همکاری دارد.

فیلمنامه مجموعه آماده شده و به‌زودی کلید فیلمبرداری آن زده می‌شود. سازندگان تصادف تلویزیونی می‌گویند قصه مجموعه از آنجایی شروع می‌شود که قصه نسخه سینمایی تمام شد.

خط اصلی قصه مجموعه مثل فیلم سینمایی آن پیرامون مشکلات قومی، نژادی، طبقاتی موجود در شهر لس‌آنجلس است و به بررسی وضعیت اقوام و مذاهب گوناگون در این شهر شلوغ (که لقب شهر فرشتگان را از آن خود کرده است) می‌پردازد.

تا به حال حضور دال چیدل در نقش اصلی مجموعه قطعی شده است. او که یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه هم هست، یکبار دیگر نقش پلیس متعهد و وظیفه‌شناس رنگین‌پوست نسخه سینمایی را تکرار می‌کند. برخی دیگر از کاراکترهای نسخه سینمایی در مجموعه تلویزیونی هم حضور دارند.

سازندگان مجموعه با کمک و همراهی دان چیدل در حال بحث و مذاکره با بازیگران این کاراکترها هستند تا نقش سینمایی خود را در مجموعه تلویزیونی هم بازی کنند. ساندرا بولاک، مت دیلون، اوا مندس و مایکل پفیا ازجمله بازیگرانی هستند که مذاکره با آنها شروع شده است.

دان چیدل می‌گوید: «ما امیدواریم این بازیگران موافقت خود را برای حضور در مجموعه اعلام کنند. در این صورت تصادف تلویزیونی محصولی تماشایی‌تر خواهد شد. البته اگر آنها با این طرح همکاری نکنند، ما کار خودمان را انجام خواهیم داد. تمام توان ما روی فیلمنامه گذاشته شده و قصه مجموعه حرف اول و اصلی را می‌زند. بازیگران نقش‌های مختلف تابعی از جریان کلی قصه هستند. به همین دلیل می‌توان هر بازیگری را برای بازی در نقش‌های مختلف مجموعه مورد استفاده قرار داد.»

مجموعه تصادف در ۱۳ قسمت یک ساعته تولید می‌شود و هر قسمت آن قصه مستقلی دارد و بازیگران آن هر هفته تغییر خواهد کرد اما کاراکتر گراهام واترز مأمور پلیس (با بازی چیدل) و چند همکارش بازیگران ثابت مجموعه هستند.

خط اصلی قصه روی فعالیت‌های گراهام واترز در مقام یک مأمور پلیس تمرکز می‌کند و به بهانه بررسی وضعیت او، وارد ماجراجویی‌های تازه می‌شود. اما این قصه‌های اپیزودی از همان خط کلی قصه نسخه سینمایی پیروی می‌کنند و قصد مطرح کردن مشکلات نژادی و قومی ملیت‌های مختلف حاضر در شهر لس‌آنجلس را دارند.

تصادف سینمایی که سال ۲۰۰۴ تبدیل به فیلمی ۱۰۰میلیون دلاری شد، با هزینه اندک ۶ میلیون دلاری تهیه شد. منتقدان سینمایی فیلم را به‌شدت پسندیدند و تحلیلگران اقتصادی سینما از فروش بالای آن ابراز شگفتی کردند.

هزینه تولید نسخه تلویزیونی بیش از ۱۰ میلیون دلار خواهد شد. علت گران‌تر بودن هزینه تولید نسخه تلویزیونی، در مقایسه با نسخه سینمایی این است که تصادف تلویزیونی حدود ۱۳ ساعت خواهد بود.

پل هگیس کانادایی‌تبار قبل از کارگردانی فیلم خود، فیلمنامه تعداد زیادی از فیلم‌های مطرح سینمایی را نوشته بود. وی فیلم‌نامه نسخه تلویزیونی را نیز ویراستاری خواهد کرد.

کد خبر 52822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز