یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، صاحبان خودروها برای حفظ سلامت و دیگران از دست‌زدن به نازل‌ جایگاه‌های سوخت خودداری کرده و این کار را به متصدیان مربوطه واگذار کنند.  

جایگاه سوخت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، امید زندی، مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یکشنبه ۱۱ اسفند در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هنوز فرهنگ واگذاری کار سوخت‌گیری به پمپ‌چی‌ها (در پمپ‌های بنزین) در جامعه ما آنطور که باید نهادینه نشده و صاحبان خودروها خود بر انجام این کار تاکید و اصرار دارند.  

وی اضافه کرد: پیش از این نیز به جایگاه‌داران در مناطق مختلف این استان اعلام شده بود که متصدیان شان اقدام به سوختگیری برای خودروها کنند اما بسیاری مراجعان اجازه این کار را نمی‌دهند و برغم تاکید مسئولان بهداشت و درمان همچنان خود اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند.  

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به اجباری نبودن سوختگیری توسط متصدیان جایگاه‌های عرضه بنزین اشاره کرد و افزود: یکی از آیتم‌های درجه‌بندی جایگاه‌ها انجام این کار به وسیله پمپ‌چی است که در صورت عدم رعایت در ارتقای آنان تاثیر منفی خواهد گذاشت.  

زندی از عرضه دستکش رایگان در جایگاه‌های عرضه بنزین شهر بانه به رانندگان مراجعه کننده برای دریافت سوخت خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم فرهنگ واگذاری کار سوختگیری به متصدیان مربوطه در پمپ‌ بنزین‌ها در این استان و کشور نهادینه شود.  

یکی از جایگاه‌داران سنندجی نیز به اجباری نبودن سوخت‌گیری توسط پمپ‌چی‌ها اشاره کرد و گفت: این کار معمولا برای بانوان انجام می‌شود اما در صورت عدم تمایل اصراری برای آنان نیز وجود ندارد.  

حسن‌خانی اضافه کرد: بسیاری از رانندگان خود اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند و اجباری نیز برای انجام آن توسط متصدیان نازل‌ها وجود ندارد اما در صورت درخواست و تمایل صاحبان خودروها، پمپ‌چی‌ها این کار را انجام می‌دهند.  در حال حاضر ۷۷ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ باب جایگاه سی‌ان‌جی در استان کردستان به شهروندان خدمات می‌دهند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که ابتلا پنج شهروند قمی به ویروس کرونا (کووید۱۹) تایید شد و طبق اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی تا این لحظه تنظیم این خبر ۵۹۳ نفر در ۲۶ استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.  

ویروس کرونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.  

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت ویروس کرونا انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.  

کد خبر 488013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha