مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس مصرف مایعات فراوان است چراکه هیدراته بودن بدن برای دفع سموم و حفظ ایمنی آن کمک می‌کند.  

آب

به گزارش همشهری‌انلاین به نقل از ایرنا، عصمت عباسی، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، یکشنبه ۱۱ بهمن در این خصوص به خبرنگاران گفت: مصرف دوزهای بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی اثر محاظتی ثابت شده‌ای در پیشگیری از بیماری‌های‌عفونی ندارد و مکمل در حد توصیه‌های استاندارد و افرادی که دریافت کافی از منابع غنی موادمغذی مذکور را ندارند، توصیه می‌شود.  

وی اظهارداشت: تا کنون انتقال ویروس‌کرونا، از طریق موادغذایی گزارش نشده است، اما بهتر است برخی موارد احتیاطی در زمینه بهداشت موادغذایی رعایت شود.  

عباسی تصریح کرد: بر این اساس موادغذایی حیوانی، باید بصورت کاملا پخته مصرف شود در این میان باید از مصرف غذاهای خام که امکان شستشوی کامل آنها وجود ندارد، اجتناب شود.  

این کارشناس ادامه داد: از وسایل آشپزخانه مجزا برای آماده‌سازی غذاهای خام و پخته استفاده شود و مابین آماده‌سازی موادغذایی خام و پخته دست‌ها به طور کامل شستشو داده شوند.  

وی اظهار داشت: بنابراین از به اشتراک گذاشتن وسایل مورد استفاده در صرف موادغذایی مانند قاشق، چنگال، کارد، لیوان باید اجتناب و همچنین از مصرف غذاهایی که مستقیم با دست تماس پیدا می‌کند، پرهیز شود.  

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان ادامه داد: در زمینه تغذیه با شیر مادر و طبق رهنمودهای CDC که در فوریه ۲۰۲۰ منتشر شده هنوز مستنداتی مبنی بر انتقال ویروس به کودک شیرخوار از طریق شیر مادر مبتلا به ویروس کرونا وجود ندارد، اگر چه بهتر است در این زمینه نیز باید با احتیاط عمل شود.  

وی خاطرنشان کرد: اگر چه برخی مواد غذایی مانند سیر حاوی ترکیبات و فیتوکیمکال‌های هستند که می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشند، ولی بزرگنمایی اثرات مفید آنها و مصرف بی‌رویه این نوع مواد غذایی می‌تواند اثرات سوء بر متابولیسم بدن داشته و نیز با اثرات سایر مواد غذایی، مکمل‌ها و داروهای تجویز شده احتمالی نیز تداخل ایجاد کند.  

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.  

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.  

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.  

کد خبر 488056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha