مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

پذیرش مسافر در مراکز اقامتی استان قزوین به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

مراکز اقامتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: این تصمیم بر اساس مصوبه کارگروه استانی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا اتخاذ و اجرایی شده‌است.

علیرضا خزائلی گفت: واحدهای اقامتی قزوین موظف شده‌اند تا ضمن ارایه خدمات مناسب به میهمانان پذیرش شده، همه نکات و موارد بهداشتی مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا را تا زمان خروج آنان رعایت کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ارایه شده به تاسیسات گردشگری برای رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، اظهار داشت: دستورالعمل ابلاغ شده از سوی معاونت گردشگری کشور با هدف پیشگیری از شیوع و ابتلای گردشگران داخلی و خارجی به ویروس کرونا تدوین شده و اجرای آن ضروری است.

خزائلی همچنین از ممنوعیت ارایه خدمات به شکل حضوری در واحدهای پذیرایی شامل سفره خانه‌های سنتی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و ... خبر داد و گفت: این واحدها تا اطلاع بعدی تنها مجاز به پخش غذا به شکل بیرون‌بر هستند و باید از ارایه خدمات پذیرایی حضوری پرهیز کنند.

این مسئول گفت: به منظور نظارت بر نحوه اجرای اقدامات پیشگیرانه و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی ابلاغ شده،  تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان به صورت روزانه از تاسیسات گردشگری بازدید و بازرسی می‌کنند.

استان قزوین دارای ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری است که شامل ۱۰۳ مجتمع پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

تاکنون هشت بیمار قطعی کرونا در قزوین شناسایی شده که ۲ تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 488406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha