مواد غذایی فله ای به سبب قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی می تواند عامل انتقال بیماری کرونا باشد. بنابراین «عزیزالله کمال زاده» متخصص تغذیه، به شهروندان توصیه می کند از خرید چنین موادغذایی پرهیز کنند.

مواد غذایی فله ای

همشهری آنلاین-زینب زینال زاده: این روزها با ورود ویروس «کوید ۱۹» زندگی مردم مختل شده است. پزشکان توصیه می کنند مردم در خانه ها بمانند و مواد غذایی مقوی و سالم مصرف کنند. به گفته دکتر «عزیزالله کمال زاده» متخصص تغذیه، توجه به نوع تغذیه و استفاده از موادغذایی سالم اهمیت زیادی در حفظ سلامتی دارد.

این متخصص تغذیه با هشدار به مردم گفت: «استفاده از موادغذایی بسته بندی باید در سبد خرید مردم قرار گیرد. در چنین وضعیتی نباید موادغذایی فله ای که ممکن است وزارت بهداشت نظارتی در تولید و عرضه آنها ندارد، استفاده شوند.»

او ادامه داد: «مواد غذایی فله ای در معرض آلودگی های محیطی قرار دارد و بی تردید ممکن است به ویروس کرونا یا ویروس های بیماری زای دیگری آلوده باشند که با مصرف آنها بیماری به انسان منتقل می شود.»

کمال زاده به اطمینان از مصرف مواد غذایی لبنی اشاره و تاکید کرد: «برخی شهروندان لبنیات زیادی استفاده می کنند و بیشتر بیماری ها نیز از همین لبنیات آلوده به انسان منتقل می شود. بنابراین بهتر است شهروندان برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده، از انواع لبنیات بسته بندی که با نظارت وزارت بهداشت تهیه و توزیع می شود، استفاده کنند.»

این متخصص تغذیه در پایان تأکید کرد: «با انتخاب مواد غذایی سالم و بهداشتی نه تنها با کرونا بلکه در برابر هر بیماری دیگری می توان مقابله کرد.»

کد خبر 488496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha