رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: مراکز توانبخشی بهزیستی این شهرستان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با محدودیت ماسک و دستکش مواجه هستند.

بهزیستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرضیه کسرایی‌فر دوشنبه ۱۲ اسفند افزود: تامین ماسک و دستکش ۱۸ مرکز توانبخشی بهزیستی شهرستان از طریق دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت و معدن در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: سالمندان از گروه‌های خطرپذیر ابتلا به بیماری کرونا هستند. با هدف پیشگیری از شیوع کرونا کمیته‌ای در بهزیستی سبزوار تشکیل شده‌است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ملاقات با مراکز شبانه روزی سالمندان، معلولان ذهنی، بیماران اعصاب و روان و خانه‌های کودکان ممنوع شده است.

کسرایی‌فر عنوان کرد: همه روزه علایم حیاتی سالمندان، تب سنجی و اکسیژن خون آنها کنترل می شود در صورت وجود بیماران مشکوک، به اتاق های قرنطینه ای که از قبل فراهم شده است منتقل می شوند.

بنا بر اعلام رئیس اداره تجهیزات پزشکی مصرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌ اینک مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نیز با کمبود ۸۰ درصدی در خصوص ماسک طبی مواجه هستند.

این در حالی است که نهادهای بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکنون از کشف محموله‌ احتکاری سه هزار و ۸۹۷ عددی گالن، بطری و اسپری ضدعفونی کننده از خانه‌ای در مشهد، کشف ۶ هزار عدد ماسک از یک فروشگاه تجهیزات پزشکی، گرانفروشی تجهیزات پزشکی برخی واحدهای صنفی و خودداری آنها از فروش چنین ملزوماتی خبر داده‌اند و نهادهای مسوول در این خصوص اقدام به تشکیل پرونده‌های قضایی و تعزیراتی کرده‌اند.

کد خبر 488558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha