جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: تروریست‌ها دوباره فاجعه آفریدند. با وقوع چند عملیات تروریستی در عراق یکی از سیاه‌ترین روزها بر مردم این کشور گذشت.

 انفجار بمب در شهرهای بعقوبه، رمادی،  موصل و بغداد موجب کشته‌شدن دست کم 75 نفر و زخمی شدن عده زیادی شد.

بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل ساختمان دادگاه شهر بعقوبه در مرکز استان دیاله،  در 60 کیلومتری شمال شرق بغداد،  40 عراقی کشته شدند. در این انفجار حدود 70 نفر نیز مجروح شدند. انفجار در حوالی ظهر و هنگامی که مردم به ادارات دولتی مراجعه کردندیا مشغول صرف نهار بودند، رخ داد.

ستاد فرماندهی عملیات نظامی استان دیاله اعلام کرد: بر اثر شدت انفجار خودروی بمب گذاری شده، ده‌ها جسد در خودروهای سوخته اطراف و زیر آوار ساختمان‌های منهدم شده باقی مانده است. بر اثر این انفجار مهیب، 11خودروی شخصی و 13 مغازه هم منهدم شد.  در ماه های اخیر درگیری‌های سنگینی بین نیروهای وابسته به القاعده و نیروهای آمریکایی در بعقوبه جریان داشته است.

فرماندهان آمریکایی در عراق می‌گویند شبه نظامیان القاعده پس از آنکه ازبخش اعظم بغداد بیرون رانده شدند،  فعالیت‌های خود را به اطراف بعقوبه منتقل کردند. روز گذشته با وقوع چند عملیات تروریستی در عراق یکی از سیاه‌ترین روزها بر مردم این کشور گذشت.
انفجار بمب در شهرهای بعقوبه،  رمادی،  موصل و بغداد موجب کشته شدن دست کم 75 نفر و زخمی شدن عده زیادی شد.

کشف جسد یکی از سران القاعده
یک مقام امنیتی مسئول در استان دیاله اعلام کرد نیروهای پلیس عراق جسد ریاض الدهلکی،  یکی از رهبران تشکیلات القاعده را در منطقه‌ بلدروز در 45 کیلومتری جنوب شهر بعقوبه کشف کردند که آثار گلوله بر سر این تروریست مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد: دهلکی از مدت‌ها قبل در فهرست مظنونان تروریست قرار داشته و متهم به کشتار و آوارگی تعداد زیادی از ساکنان بلدروز است.

کد خبر 48916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز