در روزهایی که شکست ویروس کووید۱۹ به هدفی جمعی تبدیل شده، بسیجیان منطقه۱۹ هم کمربند همت بسته اند. آنها برای ایجاد آرامش و امنیت در محله ها به فعالیت های جهادی متعددی همچون ضدعفونی کردن معابر پرتردد، برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع مواد ضدعفونی کننده، اعزام نیروهای جهادی برای خدمات رسانی در روستاهای حاشیه ای و... می پردازند.

مبارزه با کرونا ناحیه ابوذر

همشهری آنلاین-زهرا بلندی: سرهنگ «احمد یوسف پور» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر از جزئیات اقدامات گروه های جهادی بسیج در منطقه۱۹ می گوید.

سرهنگ احمد یوسف پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر

فعالیت های بسیج برای مقابله با ویروس کرونا از چه زمانی شروع شده است؟
به محض ورود ویروس کرونا به کشور فعالیت حوزه های مقاومت ۳۴۵حضرت جوادالائمه(ع)، ۳۴۱حضرت زین العابدین(ع) و۳۴۳  امام علی(ع) برای ضدعفونی  پایگاه های بسیج و مساجد آغاز شد، اما با افزایش تعداد مبتلایان، این طرح با جدیت بیشتری در همه اماکن پرخطر ادامه پیدا کرد. علاوه بر اقدامات اولیه، از ۱۲اسفند با مشارکت نیروهای جهادی بسیج روزانه معابر پرتردد، دستگاه های خودپرداز، ایستگاه های اتوبوس، بوستان ها، فروشگاه ها و بازارها با بیش از ۱۰هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده شسته می شود.
یکی از مشکلات عمده شهروندان عدم دسترسی به محلول های ضدعفونی کننده برای مصارف شخصی است. اقدامی در این مورد انجام داده اید؟
بله آماده سازی ۲۰هزار محلول ضدعفونی کننده و توزیع آنها در ایستگاه های صلواتی یکی دیگر از فعالیت های بسیجیان محسوب می شود. این ایستگاه ها در حوزه ها و پایگاه های بسیج مستقر شده اند و شهروندان با مراجعه به این مراکز می توانند به صورت رایگان مایع ضدعفونی کننده دست یا سطوح تهیه کنند.
هنوز برخی از شهروندان این بیماری را جدی نمی گیرند و بدون رعایت نکات بهداشتی در خیابان های محله تردد می کنند. برای آگاه سازی این اقشار طرحی داشته اید؟
علاوه بر نصب بنر و آموزش نکات بهداشتی در بدنه پایگاه های بسیج و مساجد، روش های پیشگیری و  توصیه های تأییدشده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در صفحه اینستاگرامی «خبر۱۹» و صفحه «قرارگاه فضای مجازی ناحیه ابوذر» در پیام رسان های داخلی «سروش» و «ایتا» انتشار داده می شود. تبلیغات ویژه ای برای ثبت نام شهروندان در پایش یکایک وزارت بهداشت هم داشته ایم.


چند نفر از بسیجیان منطقه در اجرای این طرح مشارکت دارند؟
به طور کلی تعداد بسیجیان منطقه ۷۶هزار نفر هستند که حدود ۵۰۰نفر از آنها در قالب گروه های جهادی در طرح های عملیاتی مشارکت دارند و در بحث تبلیغات فضای مجازی هم تقریباً همه بسیجیان درگیر هستند.  
در خدمت رسانی به ساکنان نقاط حاشیه ای منطقه و روستاها هم نقشی داشته اید؟
برای حمایت از نقاط کمتربرخوردار منطقه به تازگی ۲۷گروه جهادی ۵تا ۴۰نفره تشکیل داده ایم که از روز ششم اجرای طرح با تانکرهای مواد ضدعفونی کننده به روستاها، کوره های آجرپزی دولتخواه و اسماعیل آباد و... اعزام می شوند. این گروه ها علاوه بر شست و شوی معابر پرتردد بین شهروندان مواد ضدعفونی کننده توزیع می کنند.
باتوجه به تعطیلی مدارس، دانش آموزان بسیجی هم در این طرح ها مشارکتی دارند؟
بله. نقش دانش آموزان بسیجی که توسط مسئولان حلقه های صالحین هدایت می شوند در اقدامات فضای مجازی بسیار مؤثر است. این منطقه دارای ۵۴۰حلقه صالحین است که در روزهایی که بیشتر فعالیت های گروهی لغو شده است، کلاس های مهارتی خود را به صورت مجازی برگزار می کنند. در این جلسات اعضای حلقه صالحین توسط مسئولان حلقه برای انتشار مطالب آموزشی در حوزه مقابله و شکست کرونا هم ترغیب می شوند.  

کد خبر 490278

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha