«علی فروتن» را همه بچه ها با عنوان عمو «فیتیله» می شناسند. کسی که در میان کودکان و نوجوانان است و او در کنار سایر دوستانش برای خلق لحظات شاد کودکان تلاش می کند. در روزهای بحرانی که «کرونا» همه جا هست و جولان می دهد به کودکان توصیه می کند، در خانه بمانند.

علی فروتن

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: کرونا ویروس، همه جوامع انسانی را درگیر کرده است و این روزها همه جا صحبت از این ویروس منحوس است. بنا به توصیه پزشکان ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی بهترین راه مقابله با این بیماری است. در همین راستا، پویش «در خانه بمانیم» راه اندازی شده است. اما بچه ها خیلی علاقه ای برای پیوستن به این پویش ندارند و مدام از والدین شان می خواهند آنها را برای تفریح به بیرون از خانه ببرند. علی فروتن، بازیگر و مجری و سازنده برنامه های کودک که بچه ها او را با عنوان عمو فیتیله می شناسند به کودکان توصیه می کند در خانه بمانند. او می گوید: «امروز شرایط بحرانی ایجاد شده است و ماندن در خانه و کنار پدر و مادر و گوش دادن به حرف های آنها بهترین راه پشت سر گذاشتن این بیماری است.»

او ادامه می دهد: «بچه های عزیز می دانید ما عموهای فیتیله شما را از صمیم قلب دوست داریم و قلبمان برای بودن در کنار شما و شاد کردن شما می تپد. پس برای این که چون گذشته کنار هم باشیم و با هم بخندیم صبور باشید و در خانه بمانید.»

فروتن با تقدیر از زحمات پزشکان و کادر درمان به دوری آنها از فرزندانشان اشاره و عنوان می کند: «پزشکان درگیر درمان بیماران هستند و از خانه و فرزندانشان دوراند و دلشان برای بچه هایشان تنگ شده است. ما با ماندن در خانه به کاهش بیماری کمک می کنیم و  کار پزشکان کم می شود و فرصت می کنند به دیدن بچه هایشان بروند.»

عمو فیتیله به شستن دست ها هم تاکید می کند: «کشیدن نقاشی، تماشای تلویزیون، مرور کردن درس ها و بازی با پدر و مادر و حتی کمک کردن در کارهای خانه می تواند کمک کند تا حوصله شما بچه ها و عزیزان دل عموهای فیتیله سر نرود. البته فراموش نکنید سلامتی شما برای ما مهم است و پس خواهش می کنم در خانه بمانید و در طول روز چندین بار دست هایتان را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.»

علی فروتن در پایان با آرزوی سلامتی برای همه مردم خطاب به کودکان می گوید: «پدر و مادر، شما را دوست دارند. پس خواهش می کنم به حرف هایشان گوش دهید و برای رفتن به بیرون از خانه بهانه گیری نکنید.»

کد خبر 491792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha