چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: ربایندگان مرد ثروتمند تهرانی در قبال آزادی وی درخواست 15 کیلو طلای مذاب کردند

آدم ربایان که از دوستان نزدیک مرد ثروتمند بودند بعد از 12 روز، در عملیات ضربتی پلیس استان تهران دستگیر شدند. صبح 17 فروردین فرزندان یک مرد ثروتمند تهرانی، با مراجعه به پلیس آگاهی ساوجبلاغ مدعی شدند پدرشان از چند روز قبل که برای استراحت به خانه ویلایی‌شان در ساوجبلاغ رفته، ناگهان ناپدید شده و وقتی که آنها نگران شده و به ویلا رفته‌اند، متوجه شده‌اند آنجا به هم ریخته و خودروی پدرشان نیز به سرقت رفته است.

15 کیلوطلای مذاب برای آزادی گروگان
با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی ساوجبلاغ تحقیقات خود را آغاز کردند اما 4 روز بعد از اعلام شکایت، خانواده مرد ناپدید شده با مراجعه به اداره پلیس گفتند که افراد ناشناسی با آنها تماس گرفته و با اعلام خبر ربودن پدرشان، درخواست 15 کیلو طلای آب‌شده در قبال آزادی وی کرده‌اند.

همزمان با تحقیقات پلیسی برای کشاندن آدم ربایان به محل قراری صوری، کارآگاهان به بررسی درخواست آنها پرداختند و در این مرحله بود که با توجه به درخواست 15 کیلو طلای آب شده از سوی ربایندگان، این احتمال که آنها باید در زمینه طلاسازی اطلاعاتی داشته باشند، قوت گرفت.

به این ترتیب تمامی دوستان و اطرافیان مرد ثروتمند به‌طور نامحسوس تحت بررسی قرار گرفتند و در این بررسی‌ها بود که دریافتند یکی از دوستان مرد ربوده‌شده در زمینه طلا فعالیت دارد.

وقتی مشخص شد رفت‌وآمدهای مشکوکی به خانه این مرد صورت می‌گیرد ماموران با حکم قضائی وارد خانه وی شدند و دربازرسی آنجا توانستند 6 فقره از چک‌های مرد ثروتمند را که بالغ بر 330 میلیون تومان بود، کشف کنند.

طمع زیاد، انگیزه آدم‌ربایی
در بازجویی از مرد میانسال، وی پس از 48 ساعت لب به اعتراف گشود و به ربودن دوست قدیمی‌ و ثروتمندش اعتراف کرد و گفت: نقشه این آدم ربایی را خودم طراحی کرده و با همدستی پسرم و فرد دیگری که او هم در زمینه طلاسازی فعالیت می‌کند آن را به اجرا گذاشته و بعد از ربودن دوستم، او را به خانه‌ای در اطراف کرج انتقال دادیم.

وقتی مرد آدم‌ربا، نشانی خانه را در اختیار پلیس قرار داد، کارآگاهان پلیس استان تهران نیمه شب 27 فروردین در 2 تیم عملیاتی محل اختفای گروگان را به محاصره درآورده و وی را نجات دادند. سرهنگ علیرضا اکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام خبر نجات این مرد گفت: متهمان هم اکنون با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 49033

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز