چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: سقوط اتوبوس حامل دانش‌آموزان به کانالی در نزدیکی روستای بودلی دراحمدآباد هند حداقل 47 کشته برجای گذاشت

بنا به نخستین گزارش‌ها، تاکنون اجساد44 کودک دانش آموز و 3 زن و مرد بزرگسال از کانال آب بیرون کشیده شده است. وقتی اتوبوسی که دانش آموزان روستای بودلی - در180 کیلومتری جنوب احمد آباد هند و روستاهای اطراف را به مدرسه‌شان می‌رساند، در حال عبور از روی کانال آب روستا بود، ناگهان به نرده‌های حفاظ کنار جاده برخورد کرد.

سرعت اتوبوس به حدی بود که بلافاصله  داخل کانال سقوط کرد و قبل از آنکه کودکان بتوانند راهی برای نجات بیابند اتوبوس به داخل آب پرت شد و سرنشینان آن در حالی که داخل خودرو گیر افتاده بودند، همراه اتوبوس به عمق کانال 18 متری فرو رفتند.

لحظاتی بعد درحالی که خانواده‌های کودکان غرق شده بی‌تاب و وحشت‌زده در کنار کانال جمع شده بودند و برای نجات فرزندانشان تلاش می‌کردند، نیروهای امدادی نیز وارد عمل شدند و بعد از ساعتی جست و جو توانستند اجساد 47‌نفر را که 44 نفر آنها دانش آموزان 13 تا 15‌ساله بودند، پیدا کرده و از آب بیرون بکشند. این درحالی بود که آنها توانستند در میان ناباوری 4‌دانش آموز دیگر را نیز زنده نجات دهند.

پی کی پاتل - افسر ارشد پلیس در ایالت گجرات- ساعاتی بعد از این حادثه مرگبار در گفت‌وگو با رویترز  درباره تعداد کل مسافران اتوبوس گفت: نخستین بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل 60 نفر سوار بر این اتوبوس بوده‌اند اما تا کنون تنها اجساد 47 نفر آنها که اکثرا دانش آموزان دختر هستند از آب بیرون کشیده شده است.

کد خبر 49035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز