جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در آخرین روز دیدارش از روسیه جمعه (30 فروردین) با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، منبعی دولتی از کاخ کرملین روسیه که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد ولادمیر پوتین و محمود عباس در این دیدار توجه ویژه ای به تحولات اوضاع در منطقه خاورمیانه و اقدامات احتمالی روسیه برای پیشبرد روندصلح اسراییل و فلسطینان از جمله برگزاری کنفرانسی درباره خاورمیانه در مسکو، خواهند داشت.

محمود عباس دیروز اعلام کرد کنفرانس صلحی که قرار است به زودی در مسکو برگزار شود، محور اصلی گفتگوهای وی با پوتین خواهد بود. وی افزود این کنفرانس از نظر ما مهم تلقی می شود و ما برای پیشبرد روند صلح میان اسراییل و فلسطینیان به این کنفرانس امیدوار هستیم.

هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای برگزاری این کنفرانس تعیین نشده است اما فلسطینیان تاکید می کنند این کنفرانس در ماه ژوئن برگزار شود.

عباس همچنین کمک پوتین را برای برقراری آتش بس در نوار غزه خواستار شد. این منبع دولتی روسیه افزود در حالیکه اقدامات نظامی نا متناسب اسراییل برای مقابله با فلسطینیان ادامه دارد؛ رئیس جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی گفتگوهای مشروحی درباره مسئله تثبیت امنیت با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

مسکو بر خلاف واشنگتن، اتحادیه اروپا و اسراییل راه گفتگو با جنبش اسلامی حماس را که از ماه ژوئن دو هزار و هفت کنترل غزه را به دست گرفته است انتخاب کرده است.

محمود عباس همچنین ابراز امیدواری کرد کنفرانس مسکو، ساز و کار لازم برای وعده‌های داده شده در کنفرانس آناپولیس را پیشنهاد کند و موانع کنونی را مرتفع سازد.

پوتین و عباس همچنین درباره احتمال اختصاص کمک بشر دوستانه مسکو به فلسطینیان گفتگو خواهند کرد.

روسیه پارسال نزدیک به شصت تن دارو و محصولات غذایی برای کمک به فلسطینیان ارسال کرد و ده میلیون دلار برای رفع نیازهای مالی آنان در بخش اجتماعی به ویژه بخش بهداشت و سلامت اختصاص داد.

در ضمن پوتین، عباس و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه قرار است با آلکسی دوم اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه دیدارکنند.

دیدار عباس از مسکو در حالی صورت می گیرد که وی قرار است هفته آینده به منظور دیدار با جرج بوش رئیس جمهور امریکا به واشنگتن سفر کند.

کد خبر 49101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز